פרשת לוזון: "לבדוק את התנהלות השופט שבנו הקטין נחקר"

אחרי שבחדשות 13 נחשף כי שופט שבנו הקטין נחקר בפרשת הסחיטה באיומים של עמוס לוזון נכח בחדר החקירות ואף שוחח עם מפקד ימ"ר מרכז - הגישה "אם תרצו" פנייה לנציב קבילות השופטים ודרשה לבדוק את התנהלותו: "למצות את הדין מול השופט ומעשיו הלא תקינים"

אחד החשודים בסחיטת עמוס לוזון
אחד החשודים בסחיטת עמוס לוזון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי חשיפת חדשות 13 על אודות התנהלות השופט שבנו הקטין נחקר בפרשת לוזון, הגישה היום (חמישי) תנועת "אם תרצו" פנייה לנציב קבילות השופטים, השופט אורי שהם, בבקשה לפתוח בבדיקה נגד השופט.

"בחודש אוגוסט האחרון החלו להתפרסם כתבות בנוגע לפרשת הסחיטה של עמוס לוזון", נכתב. "מספר ימים לאחר מכן פורסם כי אחד החשודים הוא בנו של שופט בבית משפט מחוזי. פרטים נוספים לא התפרסמו על השופט. בהמשך פורסמו כתבות שמעלות חשד לכאורה להתערבות ושיבוש בחקירה והתנהלות לא תקינה של השופט במהלך החקירה. כך למשל, ב-30 באוגוסט פורסם בחדשות 13 כי השופט נכח בחדר החקירות. על- פי הפרסומים קצין בכיר אמר: 'הערימו עלינו קשיים בחקירה הזו, גם בחיפוש. גורמים התקשרו והפעילו עלינו לחצים. היה ברור שאנחנו הולכים כאן על ביצים. נעשו בתיק הזה דברים שלא נעשו מעולם באף תיק, וכל מה שהיה מסביב - הזוי'".

עוד נאמר כי "שבוע לאחר מכן, ב-5 בספטמבר, פורסם גם כן בחדשות 13 כי השופט שוחח עם מפקד ימ"ר מרכז, שחקרה את הפרשה, וביקש מהקצין הבכיר שלא לעצור את בנו ולשקול לשחרר אותו למעצר בית. גורמים בכירים במשטרה אמרו לערוץ 13 כי "ההתנהלות שלו הייתה על גבול שיבוש חקירה".

עמוס לוזון
עמוס לוזון | צילום: חדשות 13

ב"אם תרצו" אמרו עוד כי "פרשיות אלו לא רק חמורות בפני עצמן, אלא פוגעות באופן חמור ביותר באמון הציבור במערכת המשפט, שגם כך מצוי במוקד הדיון הציבורי. בנסיבות האלה חשיבות הטיפול עולה שבעתיים. לאור הפרסומים הדרמטיים והתבטאויות של בכירים במשטרה כנגד פעולות השופט, אנו פונים אליך על מנת שתבצע באופן מידיי בדיקה ובירור הנושא ולמצות את הדין אל מול השופט ומעשיו הלא תקינים".