טבח בבסמת טבעון: מתנקשים רצחו חמישה בני משפחה בתוך בית

5 בני אדם נורו למוות על רקע פלילי, בהם אישה כבת 50, שני צעירים ושני נערים. צוותי מד"א שהגיעו לזירה מצאו את הקורבנות ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותם במקום. המשטרה בודקת קשר לחיסול הבוקר בחיפה

זמן צפייה: 06:01

טבח בבסמת טבעון: חמישה בני אדם נרצחו היום (רביעי) בבית במועצה המקומית הסמוכה לקריית טבעון, בהם אישה בת 50, שני צעירים בני 19 ו-20 ושני נערים בני 14 ו-17, כולם בני משפחה אחת. צוותי מד"א שהגיעו לזירה מצאו אותם ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותם במקום. בנוסף, בעלה של האישה, כבן 70, נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. על פי החשד, שני מתנקשים נכנסו לבית, ירו בשישה מטווח קצר ונמלטו מהמקום. ככל הנראה, מדובר בנקמה. חקירה נפתחה במשטרה.

המשטרה פתחה בחקירה, ונבדק קשר לאירוע החיסול הבוקר בחיפה, שבו נרצח עאטף אבו כליב, בן כ-50. הוא נמצא על ידי צוות מד"א בתוך רכב כשהוא ירוי למוות - והם נאלצו לקבוע את מותו. על פי החשד, אלמונים פתחו באש על רכבו ונמלטו לאור יום בעיר. לפי עדי ראייה, מכונית ברחה מהזירה. המשטרה פתחה בחקירה, והרקע, כפי הנראה, הוא סכסוך בין עבריינים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309271530' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א ' desc='זירת הרצח בבסמת טבעון ' poster='' kid='1_xkaep3pf' duration='17']

פראמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד, במקום הייתה המולה רבה. 6 פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו חמישה היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם".

זירת האירוע בבסמת טבעון
זירת הירי בבסמת טבעון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בעקבות ההודעה על הטבח בבסמת טבעון, עמותת יוזמות אברהם מסרה כי 188 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 179 אזרחים. 171 קורבנות נורו למוות, 83 היו בני פחות מ-30 ו-13 היו נשים. בנוסף, שניים נפצעו בשנה שעברה ומתו השנה. מהעמותה נמסר: "ראש הממשלה חייב לפטר את השר לביטחון לאומי ולהחיל באופן מיידי תכנית רחבה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זה מצב חירום".