כתב אישום הוגש נגד אלי פרג, שניסה לרצוח את אשתו בזריקת רעל

מכתב האישום שהוגש נגד תושב ירושלים בן ה-49 עולה כי מתוך "קנאה אובססיבית" ניסה לרצוח את אשתו כשהזריק לגבה חומרי ניקוי, ובעקבות כך גרם לה לשיתוק בחלק גופה התחתון. בחדשות 13 פורסמו הקלטות המעידות כי פרג ניסה למנוע טיפול רפואי מאשתו, מחשש שיגלו את מעשיו

זמן צפייה: 05:35

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) כתב אישום בגין ניסיון רצח נגד אלי פרג, בן 49 מירושלים, שהזריק לאשתו חומרים מסוכנים שגרמו לה לנזק בלתי הפיך ולשיתוק פלג גופה התחתון, על רקע "קנאה אובססיבית".

מכתב האישום עולה כי על רקע חשדו כי אשתו בוגדת בו, התקין פרג מכשירי האזנה ואיתורן ברכבים המשותפים ללא ידיעת אשתו, וכך עקב אחר מיקומה והאזין לשיחותיה באופן יומי ובמשך שעות. במהלך חייהם יחד, במספר רב של הזדמנויות, פרץ פרג בהתקפי זעם במהלכם היה צועק ושובר חפצים ורהיטים בביתם, כמו גם מעשים נוספים. במספר הזדמנויות הכניס חומר מסוג בנזודיאזפינים לכוסות השתיה שנתן לה, באופן שהשפיע על תפקודה וגרם לה להירדם.

בוקר אחד, לאחר ששתתה מן החומר שנתן לה ונרדמה, דקר אותה פרג בגבה ובשיבנה באמצעות מזרקים שהכין, ובהם חומר מסוג pH=13-14 המהווה חומר בסיס חזק מאוד בחומרי ניקוי עוצמתיים. כאשר התעוררה, החלה לצעוק מכאבים שחשה בבטנה, ופונתה לבית החולים, כאשר פרג נוסע עימה ונמנע מלדווח על מעשיו.

בהמשך, מצבה של האישה הידרדר כתוצאה מפעולת ההזרקה, כאשר המחט שהחדיר לגבה של המתלוננת גרמה לנזק בלתי הפיך. כתוצאה ממעשיו, נותרה המתלוננת משותקת לצמיתות בפלג גופה התחתון.

בית המשפט המחוזי בירושלים
בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: חדשות 13

במשטרה מצאו בהיסטוריית החיפושים במחשבו של פרג בדיקות לגבי שיטות הרעלה, ובתוך כך גם מידע על פרשיות מהעבר שהסעירו את המדינה, כמו פרשת "מזריק הנפט" לפני כ-40 שנה, בה משה לוי הרדים את קורבנותיו באמצעות חומרים שונים ואז הזריק לגופם רעלנים כמו נפט וכלורופורם - שיטה הזהה לשיטה בה פרג חשוד בהרעלת אשתו, מה שהגביר את חשדות המשטרה נגדו.

כתב האישום מייחס לפרג עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שלילת כושר התנגדות לשם ביצוע עבירה, פציעה בנסיבות מחמירות, שימוש ברעל מסוכן, פגיעה בפרטיות, האזנת סתר שלא כדין והיזק לרכוש במזיד. מדובר בעבירות מחמירות, אשר תואמות את היסוד הראייתי הקיים בתיק. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט המחוזי בירושלים להאריך את מעצרו של פרג עד תום ההליכים.

גבר באזיקים (אילוסטרציה)
גבר באזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

בהקלטות שפורסמו בחודש שעבר בחדשות 13, נשמע פרג כשהוא מנסה, לטענת אשתו, לטשטש את מעשיו ולהתנהג כאילו הוא מודאג ממצבה הרפואי. "אני לא רוצה שיתנו לך משהו ויעשו לך נזק, חס ושלום. אני לא רוצה שייגעו לך בגב בלי להתייעץ עם רופא, לראות שאין סיכונים בדבר הזה", נשמע פרג אומר לאשתו. לדבריה של א', "הוא פחד שיבדקו לי את הגב, יבינו מה הוא עשה ושהוא ייעצר".

א' סיפרה כי הקנאה של בעלה כלפיה החלה להתעורר כשהיא החלה לעבוד מחוץ לבית, לאחר שהוא לא יכול היה לשאת את המחשבה שהיא עובדת בחברת גברים אחרים. "בחיים לא חשבתי שאני לא אוכל ללכת לישון עם מי שנקרא בעלי, שהוא יהיה האויב הכי גדול שלי. זה פשוט לישון עם האויב. להחדיר אקונומיקה לתוך עמוד שדרה של בן אדם בלי להניד עפעף, בלי שהידיים ירעדו, בלי שהוא יתחרט שנייה לפני שזה קורה? ולהמשיך להכחיש עד עכשיו?", אמרה בריאיון.