גורמים משפטיים נגד בן גביר: "עיתוי המהלך מעלה חשד להדחה פוליטית"

אחרי שהשר לביטחון לאומי הדיח את מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב עמי אשד, אמרו גורמים משפטיים בכירים לחדשות 13 כי "מערכת היחסים בין המפכ"ל לאשד הייתה גרועה מאוד בחודשים האחרונים. בן גביר קפץ על המציאה". פרסום ראשון: ההודעה הייתה אמורה להתפרסם בתחילת השבוע, אך בשל אירועי אתמול בנתיבי איילון הוא החליט להקדימה

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ה"טיהור הפוליטי" של השר בן גביר: ברקע הדחת מפקד מחוז תל אביב במשטרה על-ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמרו הבוקר (שישי) ‏גורמים משפטיים בכירים לחדשות 13 כי "עיתוי ההדחה מעלה שאלה גדולה אם לא מדובר בהדחה פוליטית של השר". הם הוסיפו כי היועץ המשפטי של המשטרה, שעובד עכשיו על חוות דעת ליועצת המשפטית לממשלה, יצטרך לתת הסברים גם על עניין עיתוי ההודעה אתמול. בכירים במשטרה אומרים כי "מערכת היחסים בין המפכ"ל לאשד הייתה גרועה מאוד בחודשים האחרונים. בן גביר קפץ על המציאה".

ההודעה על הדחתו של ניצב עמי אשד הייתה אמורה להתפרסם בתחילת השבוע, אולם השר זעם על אירועי יום האתמול בנתיבי באיילון. בשל כך, הוא החליט להקדים את ההודעה ולהוציא אותה כבר אתמול בערב. בעקבות ההדחה והעתירה לבג"ץ, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה שוחחה אתמול בלילה עם המפכ"ל יעקב שבתאי והשניים צפויים לשוחח גם היום. היא ביקשה חוות דעת מהיועץ המשפטי של המשטרה ואת עמדת המפכ"ל על הדחת אשד וגם על שאלת העיתוי.

כמו כן, כינו אתמול בכירים במשטרה את התנהלות בן גביר "שערורייה" ואמרו כי "מדובר בטיהור פוליטי לכל דבר". הבכירים גם הפנו אצבע מאשימה למפכ"ל המשטרה, ששיתף פעולה עם השר ולא מנע את ההדחה או התקומם נגדה.

ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב
ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום קראו מפכ"לים וניצבים במשטרה בדימוס למפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי להתפטר מתפקידו לאלתר בעקבות הדחת מפקד המחוז. "אנו, קבוצת המפכ"לים והניצבים בדימוס, הוכנו בתדהמה עם החלטת השר להדיח את מפקד משטרת מחוז תל אביב לנוכח הצלחתו לנהל במשך תשעה שבועות מחאות רבות היקף בחכמה בשיקול דעת תוך ניצול זכות המחאה מצד אחד - ואכיפת החוק מהצד האחר". בתוך כך, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה לשוחח היום שוב עם המפכ"ל ולבקש את עמדתו בנוגע להדחה.

"תדהמתנו הלכה וגברה כשהסתבר לנו שהיית שותף למהלך זה תחת הכסות המגוחכת של סבב מינויים. התנהגותך תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל. שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית כדי לספק את מאוויו הפוליטים של השר הממונה והיית שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שדרה. במעשיך אלה איבדת את הזכות הערכית והמוסרית להמשיך ולהוביל את שוטרי משטרת ישראל במשימותיה הרבות והמגוונות. התפטר מתפקידך לאלתר".

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר בן גביר תקף את מכתב המפכ"לים בדימוס: "חבורת קצינים כושלים שהתאחדו יחד אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי וחלקם גם לקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם - קראדי, שוועדת זיילר קבעה שהיה מפכ"ל רשלן ולא מקצועי, רפי פלד שכולם זוכרים את השחיתות שלו ומימון הג'קוזי ומיקי לוי שהיה הממ"ז הכי כושל בירושלים ובתקופתו נרצחו עשרות אנשים, עדיף שישבו בשקט ולא יפריעו למפכ"ל והמשטרה לעבוד".