למעלה ממאה מיליון ש"ח: עו"ד חשודים שסייעו ללקוחות להלבין הון

שלושה עורכי דין ורואה חשבון נעצרו לצד כמה סייענים נוספים, בחשד לביצוע שיטתי של עבירות מרמה הונאה, עבירות מס ועבירות הלבנת הון עבור לקוחותיהם בישראל ובחו"ל, דרך נאמנויות, חברות זרות, מטבעות וירטואליים ועסקאות פיקטיביות. במהלך חיפוש בבתיהם ובמשרדיהם נתפס רכוש, אותו יבקשו החוקרים לחלט

להב 433, חקירות, משטרה
משרדי להב 433 | צילום: פלאש 90

שלושה עורכי דין ורואה חשבון נעצרו היום (ראשון) בחשד לביצוע שיטתי של עבירות מרמה והונאה, עבירות מס ועבירות הלבנת הון עבור לקוחותיהם בישראל ובחו"ל. בשלב זה, נחשד כי היקף העבירות מוערך בשווי של למעלה  מ-100 מיליון שקלים. בסיום חקירה משותפת של חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433 ויחידת חקירות מס הכנסה ת"א - ובהתאם לממצאיה, יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט.

בחקירה שהתנהלה בחודשים האחרונים, עלה כי העצורים לא עסקו במתן שירותים משפטיים בלבד - אלא סיפקו גם שירותי הלבנת הון של קהל לקוחותיהם. עורכי הדין הלבינו את הכספים באמצעות שיטות מגוונות, כגון נאמנויות, חברות זרות, מטבעות וירטואליים, עיסקאות פיקטיביות ועוד. כמו כן, עלה בחקירה כי העבירות בוצעו באמצעות חברות הנמצאות בשליטתם של החשודים בארץ ובחו"ל.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13

בנוסף לעורכי הדין ורואה החשבון, נעצרו היום גם חשודים נוספים אשר שימשו בתפקידים שונים בפרשה - כגון סייענים, בלדרי כספי המזומנים, אנשי עסקים המתווכים בעיסקאות, רואי חשבון ועורכי דין. במהלך הבוקר נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, ונתפס רכוש הכולל בין היתר מסמכים, מחשבים ונדל"ן. חוקרי היחידה יבקשו לחלט את הרכוש שנתפס במסגרת ההליך הפלילי נגד העצורים.