הפנייה שמבקשת לפסול את היועמ"ש מוועדת האיתור לפרקליט המדינה

סגן ראש מח"ש דורש ממנדלבליט להבהיר כי ההודעה שקראה לפיטוריו אינה על דעתו - ואם לא יפעל לפסילתו מהוועדה. גורמים המעורים בנושא: סעדה מנסה לסחוט ולשפר את תנאי פרישתו • פרסום ראשון

אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

הקרב על מינוי פרקליט המדינה: סגן ראש מח"ש משה סעדה, שמנהל בשבועות האחרונים משא ומתן על תנאי פרישתו, דורש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להבהיר כי ההודעה שנשלחה בפורום פנימי של בכירי הפרקליטות וקראה לפיטוריו - אינה על דעתו. לפי סעדה, אם מנדלבליט לא יעשה כפי שביקש, הוא יפעל לפסילתו מוועדת האיתור לפרקליט המדינה - כך פורסם הערב (שישי) לראשונה בחדשות 13.

כאמור, סעדה ניהל לאחרונה משא ומתן לפרישה על רקע מערכת היחסים המתוחה בינו לבין ראש מח"ש, קרן בר מנחם. לקראת סיום המשא ומתן, ולאחר שלמעשה התקבלו מרבית דרישותיו, הודיע סעדה, במפתיע, כי הוא מצטרף למרוץ על תפקיד פרקליט המדינה. בעקבות הודעת סעדה, בכיר בלשכת פרקליט המדינה שלח הודעת וואטסאפ בקבוצה מצומצמת של בכירי הפרקליטות, טען כי בכך סעדה מסרב לתנאים שהוצעו לו ויש לפעול לפיטוריו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחשש לניגוד עניינים: חברה בוועדת הבדיקה לפרשת הצוללות פורשת

דיון חירום ייערך על מתווה הקניונים: "המראות מתסכלים"

אמ"ן: עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה

סגן ראש מח''ש משה סעדה | צילום: חדשות 13

כעת, סעדה קושר את הודעה זו להליכי האיתור של פרקליט המדינה, ואף טוען כי היא נשלחה על דעת היועץ המשפטי לממשלה. על כן, משרד המשפטים הבהיר כי להודעה אין כל משמעות מחייבת, ואף לא נשלחה על דעת מנדלבליט. עם זאת, סגן ראש מח"ש עדיין דורש כי היועץ יבהיר כי הוא לא יפוטר, וכאמור, אם לא יעשה זאת - הוא יפעל לפסילתו מוועדת האיתור. גורמים המעורים בנושא מסרו לחדשות 13: "סעדה כנראה הגיש מועמדות פיקטיבית שמטרתה לעכב בכוונה את וועדת האיתור, כדי לסחוט ולשפר את תנאי פרישתו".

בתוך כך, הוועדה למינוי פרקליט המדינה, שמנדלבליט עומד בראשה, ראיינה אתמול מספר מועמדים, ביניהם פרקליט מחוז חיפה, עמית אייסמן - שהוא המועמד המוביל לתפקיד, ועורך הדין עופר ברטל. מומי למברגר ככל הנראה ירואיין ביום אחר.