בהיקף של עשרות מיליוני אירו: שישה נעצרו בחשד להונאה ברשת

ע"פ ממצאי חקירת להב 433, שבוצעה בהשתתפות נציגי משרד התובע הראשי לפשיעת סייבר של מדינת בוואריה בגרמניה, החשודים הונו משקיעים ברחבי העולם, עודדו אותם להשקיע בפלטפורמות מסחר במט"ח וגנבו את כספם. בנוסף, סיפקו החשודים תשתיות לביצוע עבירות למשרדים בבעלות של ארגוני פשיעה. חשודים רבים נוספים עוכבו לחקירה

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13

שישה בני אדם נעצרו אתמול (שני) בחשד להונאת משקיעים ברשת ומתן תשתית לביצוע עבירות לעשרות משרדים העוסקים בסחר במטבעות חוץ. על פי החשד, העבירות הניבו רווחים של עשרות מיליוני אירו, ששימשו ארגוני פשיעה בישראל ובחו"ל. את החקירה ביצעו הרשויות בישראל בשיתוף פעולה עם משרד התובע הכללי של מדינת בוואריה שבגרמניה.

הפשיטה שבמהלכה נעצרו ששת החשודים בוצעה על ידי יחידת הסייבר להב 433, שוטרי מתפ"א וחוקרי יחידת יהלום ברשות המסים, ובמהלכה עוכבו לחקירה חשודים רבים נוספים. היום יתקיים דיון בהארכת מעצרם של העצורים בבית המשפט השלום בראשון לציון.

מממצאי החקירה עולה כי החשודים סיפקו במהלך השנים האחרונות תשתית לביצוע עבירות מרמה למאות משרדים העוסקים בשוק המט"ח העולמי, במצג של מסחר אינטרנטי. התשתיות שסיפקו החשודים שימשו משרדי השקעות אשר הופעלו בידי ארגוני פשיעה שהונו קורבנות ברחבי עולם.

על פי החשד, החשודים פנו באמצעות נציגי מכירות לקורבנותיהם והציגו את עצמם כסוחרים בכלים פיננסיים, כגון מטבעות קריפטו, פורקס ועוד. הפניות התבצעו ממוקדים טלפוניים במדינות שונות בעולם - בולגריה, סרביה, אוקראינה, גיאורגיה, קוסבו וישראל. קורבנות שנפלו בפח העבירו תשלומים לחשבונות החשודים, שהבטיחו רווחים גבוהים בעקבות השקעה בכלים הפיננסיים שהם בחרו. בפועל, הכספים ששולמו נצברו בחשבונות של החשודים במדינות שונות והפכו למקור פרנסה עבורם.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: משה שי, פלאש 90

תגובת עורכי הדין שי רודה ואורי גולדמן, שמייצגים את הטכנאי הראשי של החברה: "מרשינו מכחיש את החשדות נגדו, וטוען כי לא קיבל מאומה מהכספים שהתקבלו במרמה מלקוחות החברה. עוד טוען כי כל חלקו הוא בתחזוקת מחשבו החברה. לא לחינם היחידה שחררה אותו בתום חקירתו".