השופטים בתיקי נתניהו: לא יועברו להגנה חומרים שנשאבו מהנייד של פילבר

לפי החלטת בית המשפט בעתירה שהגישו הנאשמים בתיקים השונים, בחומר שנשאב בצורה לא תקינה "אין מידע רלוונטי להגנה". יחד עם זאת, הפרקליטות תעביר לידי ההגנה מסמכים מושחרים שונים הנוגעים לחומר מודיעיני ולצורה בה הותקנה אותה תוכנה

בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט | צילום: רויטרס

העתירה בעניין שאיבת המידע מהטלפון הנייד של שלמה פילבר: שופטי בית משפט השלום בירושלים החליטו היום (חמישי) כי הפרקליטות לא תעביר לידי ההגנה את החומר שנשאב בצורה לא תקינה, מכיוון שאין בהם מידע רלוונטי להגנה.

העתירה הוגשה על ידי הנאשמים בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס, שדרשו לקבל את את כל המידע שנשאב מהטלפון של עד המדינה. לפי החלטת בית המשפט, הפרקליטות תעביר לידי ההגנה מסמכים מושחרים שונים ופרפראזות בעניין מידעים שונים הנוגעים לחומר מודיעני ולצורה בה הותקנה אותה תוכנה.

נתניהו, אלוביץ' ופילבר
נתניהו, אלוביץ' ופילבר | צילום: פלאש 90

כזכור, פרקליטות המדינה הגישה לפני כחודש את ממצאי בדיקת השימוש בתוכנות ריגול בתיקי נתניהו, ומצאה כי נעשתה חריגה בעניינו של עד המדינה פילבר ונלקחו ממכשירו חומרים שלא פורטו בצו האזנת הסתר. עם זאת, כן ניתן צו בעניינו של פילבר וכן צו להאזנת סתר לאיריס אלוביץ'. למרות החריגות, עמדת הפרקליטות היא שאין עילה לעכב או לעצור את המשפט.