פילבר הודה: "הסתרתי מהחוקרים את פגישת ההנחיה, התחמקתי ורציתי לקנות זמן"

ביום החמישי לעדותו של מנכ"ל משרד התקשורת בתקופת נתניהו, הודה עד המדינה כי הסתיר את פגישת ההנחיה מהחוקרים, הפגישה שבה הנחה לפי כתב האישום נתניהו את פילבר להיטיב עם בזק. על פגישותיו עם ניר חפץ טען כי הוא ביקש ממנו למחוק הודעות. עוד טען פילבר כי נתניהו שאל על בעלי קבוצת בזק כי חשש להם

זמן צפייה: 01:08

משפט נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיים היום (שלישי) את חקירתו הראשית בתיק 4,000, ובמהלך החקירה סיפר על פגישת ההנחיה והודה: "בהתחלה הסתרתי מהחוקרים את הפגישה כי התחמקתי מהם ורציתי לקנות זמן". מדובר על אותה פגישת הנחיה שנמצאת בבסיס כתב האישום ולפי העדות, זהו השלב שבו הנחה נתניהו את פילבר להיטיב עם בזק.

על פגישותיו עם עד המדינה הנוסף בתיק 4000, ניר חפץ, שהיה יועץ התקשורת של נתניהו, כי בין השניים נערכו ארבע פגישות, ולאחרי הרביעית מביניהן, שבתקופתה החלו להתפרסם דיווחים ראשוניים על קשר בין נתניהו לאיש עסקים, שאל אותו חפץ האם מדובר ב"סיפור של אלוביץ'", ולטענת פילבר הוא ענה "אמרתי שלא נראה לי, שהדבר היחיד שהיה מעורב בו זה המיזוג ושם זה נעשה באישור היועצת המשפטית. הייתי רגוע".

"בסוף השיחה הוא שאל אותי 'אתה מוחק את ההודעות?'", סיפר פילבר, "אמרתי 'לא.' והוא אמר לי 'תמחק'". עוד הוסיף פילבר בעדותו כי "התפרסמה בתקשורת ידיעות על חקירה של נתניהו ואיש עסקים. כשנכנסתי אל נתניהו הוא שאל אם הכל בסדר עם אלוביץ' ואמרתי 'הדבר היחיד שרלוונטי מבחינתך זה המיזוג ויש אישורים להכל'", סיפר פילבר, "נתניהו שאל אותי ספציפית על בזק ועל אלוביץ' ולא על אחרים כי הוא חשש לגביהם ולא סתם על חיים סבן".

לאחר מכן ביקשה התובעת יהודית תירוש מפילבר: "תאשר לי שבתקופה הזו, עד שזומנת לחקירה, מתוך אינסטינקט רגעי מחקת הודעות וואטסאפ עם מר שאול אלוביץ' וגברת סטלה הנדלר", פילבר ענה: "שאלו אותי ואמרתי שמחקתי ונימקתי גם, הטלפון אצלכם. מחקתי ערימה גדולה מאוד של חשבונות כבדים מאוד".

"הגעתי ל-96% בזיכרון של הטלפון", הוסיף פילבר, "מחקתי את כל החשבונות הכבדים - סטלה, שאול, קבוצה משפחתית גדולה וקבוצה של הקהילה שלי, כל אלה שהתכתבתי איתם עד אין סוף. זה היה כבד מאוד אבל לא מחקתי אף אימייל ולא העלמתי שום ראיות".