פיתו בת 12 להגיע לדירה - ודקרו אותה: בני זוג מואשמים בחטיפה

כתב אישום הוגש נגד שאדי אבו מייאלה (25) ומנאר זיד (19), שהתכתבו עם נערה בת 12, פיתו אותה להגיע לדירה בחיפה - שם דקרו אותה - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. חרף החשד שהעבירות בוצעו על רקע לאומני, בפרקליטות סברו שאין די ראיות להרשעה על רקע זה - וסעיפי האישום שונו

זירת הדקירה בחיפה

בהמשך לפרסום חדשות 13: פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום הבוקר (שני) נגד שאדי אבו מייאלה, תושב ירושלים בן 25, ומנאר זיד, תושבת לוד בת 19, לאחר שהשניים חטפו קטינה בת 12 ודקרו אותה. השניים מואשמים בעבירות חבלה בכוונה מחמירה וחטיפה לשם חבלה חמורה.

הפרשה החמורה, שנחשפה לראשונה אתמול על ידי חדשות 13, נחקרה במשך למעלה מחודש כפשע על רקע לאומני על ידי השב"כ והיחידה ללוחמה בפשיעה מרחב כרמל. זאת, לאחר שבחקירתה הודתה זיד כי כוונתם של השניים הייתה לדקור יהודיה. אף על פי כן, בפרקליטות סברו שאין די ראיות להרשיע אותם בעבירה ביטחונית, וסעיפי האישום הופחתו לעבירות פליליות.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים היו במערכת יחסית זוגית. אבו מייאלה נכנס לאוטובוס בו נסעה הקטינה, בת 12.5 מנתיבות, והציע לה להיות "בת זוגתו החדשה". הוא טען כי בחזקתו נכסים וממון, והבטיח לה מתנות, טלפון חדש וביקור במסעדות. כמו כן, הוא הציע לה לבקר אותו בביתו ולשחק איתו במשחקים שונים. הקטינה סירבה להצעותיו, אך בטרם נפרדו בירושלים, הקטינה הסכימה למסור לאבו מייאלה את מספר הטלפון שלה. אבו מייאלה והקטינה התכתבו ושוחחו בטלפון, והוא שוב הפציר בה לבקר בדירתו בחיפה.

זירת הדקירה בחיפה
זירת הדקירה בחיפה

בהמשך למפגש הראשוני, החליטו בני הזוג לחטוף את הקטינה באמצעי תרמית, לפצוע אותה, לגרום לה חבלות חמורות שיובילו לנכות ומומים. לאחר המפגש הראשוני, אבו מייאלה שוחח עם הקטינה בטלפון וכן התכתב עימה בהודעות. אבו מייאלה החל לעבוד בחיפה ולשם כך שכרו הור ובת זוגתו דירה בחיפה, ועברו להתגורר בה יחד.

באחת השבתות של חודש ינואר, כאשר הקטינה שהתה בביתה בנתיבות, אבו מייאלה קיים עימה שיחות טלפון רבות, בהן פיתה אותה לעזוב את ביתה ולהגיע לדירה בחיפה, וזאת מבלי שאמר לה שהוא מתגורר בה עם בת זוגו, ותוך שהציג בפניה מצג שווא לפיו יבלו יחדיו, עד שלבסוף השתכנעה הקטינה ונעתרה להפצרותיו.

לאחר שמסרה להוריה כי תלון בבית חברתה בירושלים, הקטינה פעלה בהתאם להוראותיו של אבו מייאלה, שהנחה אותה כיצד להגיע לדירה. אבו מייאלה יצא מהדירה, פגש את הקטינה בסמוך לתחנת הדלק, והוביל אותה לדירה. בדרך מתחנת הדלק לדירה, הוא שאל את הקטינה במה תרצה שישחקו, הציע לה אוכל וטלפון חדיש, והבטיח שיקנה לה כל מה שתרצה.

במסגרת התוכנית, ובתיאום עם הנאשם, זיד בת ה-19 הסתתרה בחדר השירותים כשהיא אוחזת בסכין. כאשר אבו מייאלה והקטינה הגיעו ונכנסו לדירה, האחרונה התיישבה על כסא, בעוד אבו מייאלה תפס אותה בחוזקה מאחור, כשהוא סותם את פיה וחונק אותה. בה בעת, זיד ניגשה אל הקטינה והחלה לדקור אותה בחלקי גופה השונים.

הקטינה נאבקה בבני הזוג, כשהיא בועטת בזיד, בוכה, צועקת בקול רם ומתחננת על חייה. בחלוף מספר דקות, בתום המאבק, הקטינה נפלה לרצפה כשהיא מדממת מפצעיה וזועקת. אז, בני הזוג הניחו לה. הנאשמים יצאו מהדירה, כשהם מותירים בה את הקטינה מדממת באופן מאסיבי וצועקת מכאבים.

לאחר עזיבת בני הזוג, הקטינה הצליחה לגשת לדלת הדירה ולנעול אותה מבפנים והזעיקה את המשטרה. אבו מייאלה וזיד נמלטו מיד מן הדירה ומחיפה, ונעצרו על ידי המשטרה בירושלים באקראי בגלל שעישנו במקום אסור. לקטינה נגרמו חבלות וחתכים, היא אושפזה בבית חולים ועברה ניתוח.