יותר מ-300 מקרי התעללות: מנהלת גן בחולון ו-2 סייעות הורשעו

מנהלת גן "בימבה" בחולון, מלכה מלול (60) מתל אביב, הורשעה עם שתי הסייעות אליזה כהן צמח (45) ונור שילוח (36) מחולון, ביותר מ-300 מקרי תקיפה והתעללות בילדים. השלוש הודו במסגרת הסדר טיעון כי הכו את הפעוטות באופן עקבי ושיטתי, על בסיס יומיומי: "משכו אותם בידיהם וברגליהם, בעטו, גררו והטיחו אותם בחוזקה"

גן ילדים סגור. אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע היום (רביעי) את מנהלת הגן הפרטי "בימבה" בחולון ושתי סייעות, ביותר מ-300 מקרי תקיפה והתעללות בילדי הגן. הנאשמות - מלכה מלול (60) מתל אביב, אליזה כהן צמח (45) ונור שילוח (36) מחולון - הודו במסגרת הסדר טיעון כי הכו את הפעוטות באופן עקבי ושיטתי, על בסיס יומיומי, תוך ניצול יחסי התלות של הפעוטות בהן. הנאשמות הורשעו בביצוע עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה של ממש, ועוד.

מהפרקליטות נמסר: "כתב האישום המתוקן שהגיש עו"ד יהונתן טל מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), מגולל מסכת התעללות ותקיפה ממושכת בילדים קטנים חסרי ישע בין הגילים שלושה חודשים ועד כשלוש שנים. בהתאם לכתב האישום, במהלך 2022, בהזדמנויות רבות ובתדירות יומיומית, תקפו שלוש הנאשמות את הפעוטות, בכך שמשכו אותם בידיהם וברגליהם, גררו אותם, הטיחו בחוזקה על מזרנים או על כיסאות, השליכו אותם ובעטו בהם. על רקע מעשיהן של הנאשמות, סבלו הפעוטות מהפרעות התנהגות שונות ובפרט הפרעות שינה, הפרעות אכילה, התקפי זעם והתפרצויות אלימות".

"במסגרת ההסדר, אין הסכמה לעניין העונש והפרקליטות תעתור להשית על הנאשמות עונש משמעותי ומרתיע. הסדר הטיעון נערך לאחר שהמשפחות עודכנו בדבר ההסדר המתגבש, לאחר הליך גישור ארוך ובהמלצת השופט המגשר. בית המשפט נעתר לבקשת הפרקליטות והורה על סגירת הגן ועל איסור עיסוק של הנאשמות הקשור לטיפול בילדים".