הרופא המתחזה שמואשם בעבירת מין - וממשיך לקבל מטופלות

עקיבא זן בר טוען כי הוא דוקטור המתמחה בריפוי אלטרנטיבי - אך אינו מחזיק בתעודה הנדרשת. מטופלות שלו התלוננו כי ביצע בהן מעשים מגונים, אך למרות כתב האישום נגדו - הוא ממשיך לעסוק בתחום

זמן צפייה: 06:32

עקיבא זן בר טוען כי הוא רופא המתמחה בריפוי אלטרנטיבי, הוא קורא לעצמו דוקטור לרפואה ומספר שלמד בפקולטות נחשקות בעולם ושהוא מנטור וגורו בעל יכולות ריפוי. תחקיר חדשות 13 גילה כי דבר מהתארים הללו לא נכון - ומדובר במתחזה. נוסף לכך, שתי מטופלות שלו טוענות כי הוא ביצע בהן מעשים מגונים.

י', צעירה בת עשרים ממרכז הארץ, הגיעה למרפאה של זן בר אחרי תקופה ארוכה שבה סבלה מכאבים כרוניים. לאחר שבמהלך טיפול, לטענתה הוא נישק אותה ונגע ללא רצונה, הגישה י' תלונה במשטרה נגד זן בר. בנוסף למרפאתו, זן בר מפעיל גם מכללה ללימודי ריפוי אלטרנטיבי. מ', כבת 30, הייתה תלמידה באחד הקורסים שזן בר העביר, היא סיפרה כי עלתה לחדרו לטיפול, והתעוררה עם הידיים שלו מתחת לחולצתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שבוע אחרי האסון: הסבים והסבתות נרתמו לגדל את ילדי משפחת רימל

חשד: צעיר נפגע מפגיעת ברק בצפון – מצבו קשה

לאחר עשור: תושב כפר סבא נעצר בחשד לאונס ומעשה סדום

הרופא המתחזה- עקיבא זן-בר
הרופא המתחזה- עקיבא זן-בר | צילום: חדשות 13

אחת התלונות נגד זן בר נחקרה על ידי המשטרה, שהמליצה להעמידו לדין. לפני כמה חודשים, הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום על עבירת מין באחת המטופלות שלו. עם זאת, העובדה שהוא נאשם בעבירת מין באחת המטופלות שלו, לא מפריעה לזן בר להמשיך ולקבל מטופלות חדשות.

מבחינת זן בר, העסקים נמשכים כרגיל - ביום חמישי הקרוב הוא יפתח עוד קורס ברפואה אלטרנטיבית. בחודש הבא יחל משפטו בעבירת מין במטופלת. הנשים שנפגעו ממנו מייחלות שאולי הרשעתו תשים קץ למעלליו.

עו"ד יוסף ורון, המצייג את עקיבא זן בר, מסר בתגובה לכתבה: "מרשי חף משפע. אנו נוכיח כי מדובר בעלילת שווא ובתלונות שווא. למרשי ראיות המחזקות את גרסתו ויוכחו בבוא העת בבית המשפט".

משרד הבריאות מסר בתגובה לכתבה: "עקיבא זן בר אינו מוסמך לעסוק ברפואה או מקצוע בריאות כלשהו. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות את החולים במחלות והמצבים הרפואיים המפורטים בפרסומיו, או לשמש המלצה או הוראה רפואית".