אחרי כ-4 חודשים, בסיוע שב"כ: פוענח רצח המקורב לראש עיריית מע'אר

עשרה חשודים המשתייכים לארגון הפשיעה אבו לטיף נעצרו בחשד לרצח פטין קיזל, בן דודו של ראש העיר הדרוזית שבגליל התחתון, בחודש מרץ השנה. לפי ממצאי החקירה, חברי החוליה שדדו רכב וארבו לקורבן בסמוך לחדר הכושר בו התאמן. מעורבות שירות הביטחון הכללי נדרשה לאחר שהתעורר חשד כי הרצח בוצע במטרה להטיל אימה על ראש העירייה הנבחר

זמן צפייה: 01:22

המשטרה הודיעה הבוקר (ראשון) כי פוענח רצח פטין קיזל, בן דודו בן ה-33 של ראש העיר הדרוזית מע'אר שבגליל התחתון, מטעם ארגון הפשיעה אבו לטיף. הקורבן נורה למוות בחודש מרץ השנה, ולפני חודש נעצרו עשרה תושבי ראמה, סאג'ור ובית ג'אן, בחשד למעורבות ברצח. היום הוגש לבית המשפט בנצרת כתב אישום נגד כמה מהחשודים.

קיזל עמד בראש קמפיין הבחירות של בן דודו והוא יועד לשמש כעוזרו האישי לאחר הניצחון בבחירות. לנוכח החשד כי הרצח בוצע במטרה להטיל מורא על ראש העיר הנבחר ולהשפיע על פעילותו, תוך פגיעה בסדרי המשטר הדמוקרטי ובמוסדותיו, חקירת הפרשייה נוהלה על ידי שב"כ.

בחקירת העצורים בשב"כ ובמשטרה עלה כי יום לאחר הבחירות לראשות עיריית מע'אר, בהן זכה בן דודו של הנרצח כאמור, חברי חוליה שדדו אוטו תחת אש, במטרה לעשות שימוש ברכב במסגרת ביצוע הרצח בהמשך.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407140959' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה ' desc=סגן ניצב עוזי הדר מספר על החקירה' poster='' kid='1_8z47da97' duration='57']

ביום הרצח, חוליית אנשי ארגון הפשיעה אבו לטיף ארבה למנוח בשני רכבים שונים באזור חדר הכושר בו התאמן בעיר מע'אר. משאותר המנוח על ידי תצפיתן ביציאתו מחדר הכושר, חוליית המתנקשים עקבה אחריו בנסיעתו בעיר וירתה בו למוות. מיד לאחר הירי נמלטו חברי החוליה מהזירה, והעלו באש את הרכב אשר שימש אותם.

במסגרת החקירה נתפסו 46 אמצעי לחימה, ובהם רובי ציד, נשק M4, מטען וחומרי נפץ, תחמושת, טיל לאו, רימוני רסס, רימוני הלם, רחפנים ועוד. הרוצחים שנעצרו הם כיואן עוידה, ראש החולייה שבמהלך תקופת מעצרו נמצא מת בתאו, וביאן עוידה.

הסייענים שנעצרו הם כיאן אחמד, ששימש תצפיתן ונהג מילוט, אימן אברהים, נהג ברכב הרצח,  יזן אברהים, גולן אברהים וענאן אברהים. במסגרת כתב האישום שהוגש היום לבית המשפט יוחסו לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, הצתה, עבירות בנשק, סיוע לניסיון רצח, ושוד בנסיבות מחמירות.

זירת הרצח במע'אר
זירת הרצח במע'אר | צילום: דוברות המשטרה

גורם בכיר בשב"כ אמר בהתייחסות לחקירה: "שב"כ פועל וימשיך לפעול לשמירה על סדרי המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל בכל הכלים הנתונים לרשותו על פי חוק. באירועים בהם ארגוני פשע פועלים להטיל אימה ולפגוע בנבחרי ציבור על מנת לפגוע במוסדות המדינה, שב"כ יפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם מי שלקח חלק בכך".

מטעם המשטרה נמסר: "מדובר בחקירה משולבת וייחודית של שירות הביטחון הכללי בשילוב ימ"ר צפון במשטרת ישראל, בסופה הוגש כתב אישום חמור כנגד אנשי ארגון הפשיעה אבו לטיף בגין מעורבותם ברצח אדם אשר עתיד היה לשמש כעוזרו של ראש עיריית מע'אר".

עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה פעולות טרור וחבלה הפוגעות בסדרי המשטר הדמוקרטי במוסדותיו, וימשיכו לפעול בהתאם לסמכות הנתונה להם בחוק בכדי לסכל איומים כאמור ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים בהם".