כליאה בבית והחרמת הטלפון: האיומים שספגה שרית מאחיה לפני שנרצחה

שרית אחמד בת ה-18 מהיישוב כסרע-סמיע נורתה למוות על רקע נטייתה המינית, אך לאירוע קדמו שנתיים של איומים בלתי פוסקים על חייה. אחיה בני ה-32 וה-28 גילו על מערכת היחסים שהיא מנהלת והחליטו להעניש אותה בדרכים שונות. שרית התלוננה, האחים נכנסו למאסר - אך הרצח לא נמנע

זירת הירי בנערה בירכא

שרית אחמד בת ה-18, תושבת הכפר כסרא-סמיע שבגליל העליון, נורתה למוות אמש (שישי) בצומת כישור בכביש 8544, סמוך לכניסה ליישוב ירכא. שרית התלוננה בעבר כי היא קיבלה איומים על חייה מצד משפחתה בגלל נטייתה המינית, ונבדק החשד כי הרצח בוצע מסיבה זו. בשנת 2020 נעצרו שני אחיה, בני ה-28 וה-32 ואף נאסרו, לאחר שהתלוננה כי הם איימו עליה.

על פי עדותה של שרית, אז בת 16, אחיה גילו כי הוא מנהלת מערכת יחסים "שלא לרוחם", ואיימו כי ייפגעו בה. מאז אותו יום אסרו על שרית לצאת מהבית אלא בליווי בן משפחה, מנעו ממנה כל שימוש במכשיר הטלפון האישי שלה ומנעו ממנה ללכת לבית הספר כאקט ענישתי.

אחת החברות של שרית אף סיפרה כי היא ניתקה איתה קשר בשלב מסוים, ולאחר מכן סיפרה לה שהחליטה לברוח מהבית. שרית חשה פחד גדול מאחיה, שאף איימו עליה כי ישלחו מישהו שיהרוג אותה. בשנת 2021 השית בית משפט השלום בעכו עונשי מאסר בפועל של כ-3 ו-4 חודשים על שני האחים. בשנה האחרונה נעשה ניסיון גישור עם משפחתה, ניסיון שכשל והיא הוברחה למקלט. כעבור זמן מה החליטה לצאת מהמקלט לקרובת משפחה בצפון.

בתוך כך, אירוע לזכרה של שרית יתקיים היום במיקום הרצח (צומת כישור), ואנשים יוכלו להגיע ולהניח פרחים, דגלונים, ולעמוד לזכרה. האירוע יתקיים בשעה 17:00.

זירת הירי בנערה בירכא
זירת הרצח של שרית אחמד בכניסה לירכא

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה אמש מצאו את הנערה במצב אנוש, ופינו אותה תוך כדי מאמצי החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. חובש בכיר במד"א חסיב שחאדה סיפר: "הפצועה שכבה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעה חודרת בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים תוך פעולות החייאה כשמצבה אנוש".

שרית אחמד
שרית אחמד

עמותת יוזמות אברהם עדכנה כי 99 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 92 אזרחים, זאת לעומת 35 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. 88 מהנרצחים השנה נורו למוות, ו-45 מהם היו בני פחות מ-30. הצעירה שנורתה למוות הערב היא האישה השביעית שנרצחת השנה במגזר הערבי, ובסך הכל נרצחו מתחילת השנה 17 נשים בישראל.