"מגלומן, נרקיסיסט ואכזרי": המתלוננות שהתעמתו עם אייל גולן מדברות

במשך שעות הן התעמתו מול הזמר החשוד בעבירות מין, דרשו ממנו תשובות והטיחו בו האשמות קשות. לראשונה מאז העימות בשבוע שעבר, ט' ונ' מספרות לראשונה מה גרם להן לבכות בחדר החקירות, מה עובר עליהן מאז התפוצצה הפרשה - ומה הן מקוות שיקרה בהמשך. "אנחנו רוצות צדק, שום כסף שבעולם לא יוכל לרפא את הפצע המדמם" • בלעדי

זמן צפייה: 11:12

בחדר החקירות מול אייל גולן - בלעדי: במשך שעות הן התעמתו מול הזמר אייל גולן, דרשו ממנו תשובות והטיחו בו האשמות קשות - איך ניצל אותן לטענתן, איך הרס את חייהן. לראשונה מאז העימות שהתקיים בשבוע שעבר, ט' ונ', המתלוננות נגד הזמר, מספרות הערב (רביעי) לראשונה לחדשות 13 מה גרם להן לבכות בחדר החקירות, מה עובר עליהן מאז התפוצצה הפרשה - ומה הן מקוות שיקרה בהמשך.

ביום שלישי בשבוע שעבר, ישבו בתחנת המשטרה שבתל אביב במשך שעות המתלוננות נגד גולן, והתעמתו עם האיש שאותו העריצו. תשע שנים הן חיכו לרגע בו יוכלו לשבת עם אייל גולן ולהסתכל לו בעיניים. "לא פחדתי, המשכתי לצעוק והוא ניסה להשפיל", סיפרה נ', "הוא לא ראה אותנו אז ב-2013 והוא לא ראה אותנו גם עכשיו".

לפני שנה הן אזרו אומץ ופתחו שוב את פרשת "משחקי חברה", כמעט עשר שנים אחרי שנסגרה. אייל גולן ומקורביו נחשדו שיצרו קשרים עם מעריצותיו שהשתוקקו להיות בקרבתו, ואלו - ניצלו אותן, וקיימו עמן יחסי מין. הן היו אז בנות 17, אבל אז לא נערך בין הצדדים עימות. התיק נגד גולן נסגר מחוסר ראיות, ואילו אביו דני ביטון הורשע בעבירות מין ונשלח לכלא לשנתיים.

שתיים מהמתלוננות נגד אייל גולן
''נסיים את התיק הזה בהצלחה גדולה''. המתלוננות נגד אייל גולן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"נכנסנו בגב זקוף עם חיוך. אייל, כמו פחדן עלוב נכנס מאחורה. אני תוהה לעצמי לאן נעלמה האמרה 'מי שמאמין לא מפחד'?", סיפרה ט' שהייתה מי שנכנסה ראשונה לעימות. "הוא השפיל מבט כשהוא שיקר. הוא ניסה לצעוק כמה פעמים. אנחנו כבר לא הבובות על חוט שהוא רגיל אליהן, הוא הפך להיות הפינוקיו שיושב ומשקר בלי סוף". שעה וחצי לאחר מכן היא יצאה בתחושת סיפוק: "עכשיו אני יכולה לחזור לנשום".

מיד אחריה נכנס נ' לחדר החקירות. "לי היה חשש מאוד גדול מה אני ארגיש בגוף כשאראה אותו", סיפרה נ', "ראיתי אותו כמו שהוא, מגלומן נרקיסיסט, אכזרי. התחלתי לבכות. הוא לא הפסיק לצעוק. זה החזיר אותי לתחושה של 'למה באתי?'. בכיתי והוא המשיך לצעוק לעברי. הפעם הרגשתי מוגנת. זה נגמר והרגשתי תחושת סיפוק. עשינו את זה".

גם גולן יצא מרוצה מהעימות. בגרסתו שפרסם בסרטון לאחר העימות במשטרה אמר: "כולנו תומכים ותומכות בכל מי שחוותה או חווה פגיעה מינית. זה חמור ביותר. אבל אנחנו לא יכולים להשלים עם ניסיון לקחת את הערכים המקודשים של המאבק בהטרדות מיניות ולאפשר לזה להיות כלי בידיים של מי שמפיצים שקרים בוטים".

בעקבות העימות האחרון, חשודים נוספים יזומנו לחקירה במשטרה. "זו חקירה מסועפת וזה דורש המון תעצומות נפש גם משתיהן", סיפרה עו"ד אושרת קירמה, המייצגת את ט' ונ'. "לעמוד על שתי הרגליים ולהתעקש על הגרסא שלך - זאת הייתה 'התאבדות' ורק שתיים מהמתלוננות הסכימו 'להתאבד'", אמרה עו"ד גליה שמילוביץ, שמייצגת גם היא את המתלוננות.

אייל גולן
אייל גולן | צילום: ראובן שניידר

כזכור, לאחר העימות עם המתלוננות, גולן זומן שוב לחקירה באזהרה, בחשד להבאת אדם לידי זנות, ובמילים פשוטות, בכך שניצל את מעמדו ו"העביר" את הנערות לחבריו כאילו היו סחורה שעוברת מיד ליד. בנוסף, במשטרה עימתו את ט' ונ' עם כמה חשודים נוספים בפרשה.

כמה חודשים לפני שהגישו את התלונה המחודשת, ט' ונ' הגישו תביעה אזרחית נגד גולן, על הנזק הנפשי שלדבריהן נגרם להן. "אנחנו רוצות צדק. שום כסף שבעולם לא יוכל לרפא את הפצע המדמם, את כל הפצעים והשריטות שיש לנו, והצלקות שהן השאירו עלינו. אנחנו צריכות עזרה, תמיכה ותמיכה כלכלית. שהאנשים האלו ישלמו למען יראו וייראו", הוסיפו השתיים.

Whatsapp Image 2022 11 23 At 6
''אנחנו כבר לא הבובות על חוט שהוא רגיל אליהן''. הפגנות מחוץ לתחנת המשטרה בה התקיים העימות. שבוע עבר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היום, אותן נערות בנות 17 שהתלוננו במשטרה, כבר אימהות. הן הצליחו להמשיך הלאה בחייהן ולהתחתן, אבל הטראומה לא מרפה מהן. "אחרי הפרשה עברו עליי שנתיים מאוד קשות של מחשבות וניסיונות אובדניים. כל מה שרציתי זה בית. התחתנתי מאוד מהר ונפלתי על גבר שפגע בי. התגרשתי", סיפרה נ', שלבסוף, התחתנה בשנית: "מה שקנה אותי - תחושת ההגנה".

"בעלי הכיר אותי בשכונה כילדה רמוסה. מפוצצת בסמים כבדים", הוסיפה ט', "אמרתי לו שאני בורחת כי אני לא יכולה להכיל דברים שקרו לי. לא רציתי לעזוב אותו כי הבנתי שהוא האדם היחיד שנותן לי יד, ומוציא אותי מכל הרוע ומהמקומות הלא הטובים בחיים".

ט' ונ' יודעות שייתכן והזמן הארוך שעבר מאז נסגרה הפרשה יוביל בסופו של דבר לסגירת התיק. "זה יהיה חוסר צדק מוחלט", הן סבורות. "אני בטוחה שאנחנו נסיים את התיק הזה בהצלחה גדולה", טענה עו"ד שמילוביץ, "יהיו כאן כתבי אישום, ומי שצריך לשלם את המחיר גם יישב בכלא. כל מי שהיה מעורב בפרשה הזו - הנשמה שלו תצא בכפית".

עו"ד שמילוביץ ועו"ד קירמה ממשיכות ללוות את השתיים באופן צמוד, בהכנות המשפטיות ובתמיכה רגשית. מה צפוי עכשיו? אייל גולן צפוי להיחקר שוב יחד עם מעורבים נוספים. מנגד, ט' ונ', מתכוונות להמשיך ולהילחם עבור הנערות שהן היו.