היכה בראשה בבקבוק ודקר 19 פעמים: צעיר נאשם ברצח סבתו

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד רדיאון שצ'בלב בן ה-23 בגין רצח סבתו פרידה רצ'ולסקאיה בשנת 2018. מכתב האישום עולה, כי שצ'בלב חשש שסבתו לא תאפשר לו לעזוב את הארץ - ועל כך החליט לתקוף אותה עד לאובדן הכרתה

רדיאון שצ'בלב בדיון בבית המשפט

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רדיאון שצ'בלב בן ה-23, בגין רצח סבתו פרידה רצ'ולסקאיה בשנת 2018. מכתב האישום שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד עולה כי שצ'בלב וסבתו בת ה-62 התגוררו ביחד בפרדס חנה, הנאשם החליט לעזוב את הארץ וקנה כרטיס טיסה למולדובה.

שצ'בלב חשד שסבתו תתנגד לעזיבתו את הארץ ולא תתן לו את הדרכון שלו, את כספו ואת חפציו בכדי לעצור אותו מלעזוב את הארץ. הנאשם החליט לגרום למנוחה לאבד את ההכרה ואז לעזוב את הדירה ולטוס למולדובה.
במרץ 2018, בשעות הערב, תקף הנאשם את סבתו בזמן ששכבה לתומה על הספה בסלון בכך שניסה לחנוק אותה בידו, וכאשר היא צעקה לעזרה, הטיח את ראשה ברצפה, אז גמלה בליבו החלטה להמית את סבתו. שצ'בלב היכה את המנוחה בראשה בשני בקבוקים מלאים של משקה אלכוהולי ודקר אותה בסכין כ-19 פעמים בפלג גופה העליון.

לאחר שהמית את סבתו, הוא ערם עליה ערימה של חפצים, בהם שמיכה, כרית ומספר תיקים, התרחץ, לקח את הטלפון הנייד שלה, את כל הכסף המזומן שהיה בבית וכן גנב טבעות שהיו שייכות לה. שצ'בלב יצא מהדירה, נעל את דלת הדירה ונסע לבית חברו. בהמשך הערב חזר לדירה ארז תיק עם בגדים וציוד אישי, ונסע לשדה התעופה וטס מהארץ למולדובה.

שצ'בלב נעצר לפני כחודש בנתב"ג, כשחזר לישראל ארבע שנים לאחר שעזב. בבקשת המעצר הוסיפה הפרקליטה: "הנאשם יצא מן הארץ בו ביום שרצח את המנוחה ולא שב לארץ במשך ארבע שנים, עד שבשל מצבו במולדובה, בה חי במשך אותן ארבע שנים, החליט שמוטב לו לחזור לארץ".