טעות קטלנית: אודיה גבאי נרצחה בויכוח - שלא הייתה חלק ממנו

אודיה גבאי בת ה- 33, אם ל-5, נרצחה בליל שישי בצאתה ממועדון. על הפרשה הוטל צו איסור פרסום, אך מהפרטים שכן ניתן לפרסם עולה כי במקום התגלע ויכוח שלא היה קשור לנרצחת, וכדור סטה לעברה. עד כה נעצרו 5 חשודים במוערבות. בשעות האחרונות חלה התפתחות דרמטית בפרשה

זמן צפייה: 01:27

פרטים נוספים על רצח האם ל-5 מקריית אתא: מחקירה שערכה המשטרה, עליה כי אודיה גבאי בת ה-33 נרצחה ככל הנראה עקב ויכוח בין שתי קבוצות , אליו לא הייתה קשורה כלל -  כך דווח הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

הפרשה נמצאת תחת צו איסור פרסום, אך מהפרטים שכן ניתן לפרסם עולה כי בזמן המריבה, שהתרחשה במועדון לילה בחיפה, אחד החשודים הלך להצטייד בנשק חם, ולאחר מכן וחזר וירה לעבר המקום. ככל הנראה, כדור אחד סטה ופגע באודיה, שהתמוטטה בתוך המועדון. אנשי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה.

כמו כן, נודע כי משטרת ישראל הקימה צוות חקירה מיוחד, שעצר חמישה חשודים במוערבות במעשה - אחד מהם שוחרר לביתו. את היורה עצמו המשטרה לא מצאה, אך נודע כי בשעות האחרונות חלה התפתחות דרמטית בפרשה, שתכלול את מעצרם של חשודים נוספים. המשטרה מנסה להבין מה היה הגורם לאותה מריבה קטלנית, והיכן נמצא כלי הנשק ממנו נורה הכדור שפגע באודיה.

שכנתה של אודיה גבאי סיפר לאחר הרצח: "הייתה לי הרגשה לא טובה לגביה בזמן האחרון. לא אהבתי שהיא עובדת במועדונים, אבל היא הייתה צריכה לפרנס את הילדים. שמעתי בבוקר את צעקות בתה, אך לא העליתי בדעתי שזה מה שקרה".

אודיה גבאי
אודיה גבאי | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בארגון משפחות נרצחים ונרצחות התרעמו "על אוזלת ידה של המשטרה, שלא עושה די כדי להילחם באלימות הקטלנית בחברה האזרחית, ועל גורמי הממשל שלא שעו לאזהרות על פגיעה בחפים מפשע". יו"ר הארגון לרה צינמן מסרה: "זוהי הוכחה נוספת לכך שנשק חם טומן בחובו סכנה גדולה לציבור, וזוהי תוצאת הרת האסון של ההתחמשות המואצת ללא בקרה וללא פיקוח".

יונה יהב, שמתמודד בימים אלה על ראשות העירייה בחיפה, מסר כי הרצח הוא "תוצאה של צמצום כוח השיטור במרחב". הוא הוסיף: "יש לתגבר את מספר השוטרים והניידות בעיר, ולהחזיר לפעילות את סיירת הביטחון העירונית שפעילותה הופסקה בחמש השנים האחרונות".