נפתחה חקירה: תלונה הוגשה נגד בכיר הקהילה הגאה איתי פנקס-ארד

לאחר חשיפת העדויות נגד והתפטרותו בעקבותיהם של חבר מועצת עיריית תל אביב, תלונה ראשונה הוגשה נגד הבכיר בקהילה. פנקס-ארד חשוד בביצוע עבירות מין

זמן צפייה: 00:16

המשטרה פתחה הבוקר (שישי) בחקירה לאחר שאמש הוגשה תלונה ראשונה נגד בכיר הקהילה הגאה וחבר מועצת עיריית תל אביב -יפו לשעבר איתי פנקס ערד, החשוד בביצוע עבירות מין. התלונה הוגשה במרחב ירקון וישנו צו איסור פרסום על פרטי החקירה. כזכור, בשתי העדויות שפורסמו לפני כשבועיים, התלוננו שני צעירים שפנקס קיים עמם יחסי מין לפני יותר מעשור, כשהיו בני 17, תוך שהוא מודע למצבם הנפשי הפגיע.

בעקבות חשיפת הפרשה באתר YNET לפני כשבועיים, פנקס-ארד השעה עצמו מתפקידו כמחזיק תיק הלהט"ב בעיר בשבוע והחליט בעקבות העדויות נגדו להתפטר מתפקידו כחבר מועצה.

ד' העיד כי היה ביניהם קשר ארוך, שהחל כשהוא היה בן 22 ופנקס בן 29. באותה עת פנקס כבר היה דמות בולטת בקהילה הגאה, והתמודד לראשונה למועצת העיר מטעם מרצ. הקשר ביניהם נמשך 13 שנים באופן לא רציף, אך נגמר ברגע אחד - בשנת 2016, בלילה בו ד הרגיש שפנקס חצה את הגבול.

"תמיד בכל אקט הייתה איזו פעולה שלו שבאה בהפתעה, בלי לשאול", העיד ד', "לפעמים במהלך הסקס הוא היה יורק עליי, בפעם אחרת הוא ניסה להכות אותי. עצרתי אותו, ואז הוא שוב החטיף לי וניסה לשכנע אותי שזה בסדר. תמיד הוא מנסה את הפעם השנייה אחרי ה'לא' הראשון, או את הפעם השלישית, ואז הוא מפסיק. פעם אחת חלץ את החגורה שלו ופתאום חדר אליי, בלי קונדום. אמרתי לו 'מה אתה עושה?', אז הוא אומר לי 'אנחנו מכירים כבר הרבה שנים. אני עושה את זה רק איתך, ואני נבדק כל שלושה חודשים, זה בסדר'".

עיריית תל אביב
עיריית תל אביב

בינואר 2016 נערך המפגש האחרון ביניהם, בו לטענת ד' הוא נאנס. "נאנסתי. הייתי עירום והגב שלי היה מופנה אליו. פתאום הוא חודר אליי בהפתעה. כאב אימים", העיד ד', "אני אומר 'לא, מה אתה עושה? תפסיק'. צעקתי מרוב כאב. אבל התגובה שלו הייתה לצאת ולהיכנס שוב, חזק יותר. כלומר, ה'לא' שלי רק גרם לו להגביר את הקצב. ניסיתי להיאבק פיזית, להזיז את האגן שלי, והוא כתגובה כלא אותי בתוך האגן שלו ונאבק והפעיל את כובד משקלו עליי. הוא לחץ אותי למיטה ולחש לי באוזן 'לעולם אל תגיד לי לא'".

"זה היה אונס, בניגוד לרצון שלי", הוסיף ד' בעדותו, "ולא רק זה, כל סדרת המקרים האלימיים, כל האקטים, כל הג'סטות האלימות האלה שבכלל לא היו לי בראש, שהוא ניסה ואני אמרתי 'לא' ותפסתי לו את היד כשהוא ניסה לתת לי כאפה, ואז הוא ניסה שוב פעם לתת לי כאפה, בדיעבד, כל מערכת היחסים הזו, ובטח בתקופה שהייתי מאוהב בו, כללה גם התעללות נפשית מסוימת. בתחושה שלי הוא ממש סאדיסט. נהנה מהכאב שלי. היו הרבה דברים שפגעו בי. המון. עברו שש שנים מאז. זה הרס לי את החיים. אני לא מצליח להתגבר: אני מפחד מגברים, אני מפחד ונמשך כאחד, אני לא נפגש עם אנשים. זה פשוט לא עוזב אותי".

לאחר התפטרותו ממועצת העיר, מסר פנקס-ארד ל-ynet בתגובה: "מעולם לא כפיתי עצמי על איש וכל מגע מיני שקיימתי היה בהסכמה. אם מישהו מרגיש פגוע ממני אני באמת ובתמים מצטער על כך, אבל לא התכוונתי לפגוע באיש ולא עברתי על החוק. במקביל, החלטתי להתפטר ממועצת העיר תל אביב-יפו כדי להקדיש זמן לבנותיי וליואב, בן זוגי, אשר עוברים תקופה מטלטלת על לא עוול בכפם".