מלזיה: הוארך מעצרו של ראש ארגון הפשע ערן חייא

לפי דיווח שהגיע למחלקה הבינלאומית של משטרת ישראל, מעצרו של חייא הוארך במספר ימים בבית משפט מקומי, לאחר שנעצר בסוף השבוע במדינה האסייאתית לצד 16 עבריינים ישראלים נוספים

ערן חייא

לאחר שנעצר בסוף השבוע במלזיה לצד 16 עבריינים ישראלים נוספים, מעצרו של ראש ארגון הפשיעה ערן חייא במדינה האסייאתית הוארך במספר ימים, כך לפי דיווח שהגיע הבוקר (ראשון) למחלקה הבינלאומית של משטרת ישראל.

כזכור, לפני קצת יותר משבוע נעצר העבריין שלום אביטן בבית מלון בקואלה למפור עם 6 אקדחים. בתחילה חשדו המלזים כי מדובר בסוכן מוסד אולם בחקירתו הוא טען כי הגיע לסגור חשבון עם קרוב משפחתו. בסוף השבוע חלה התפתחות בחקירת המשטרה המלזית כאשר עוד 16 חשודים נעצרו, ביניהם גם חייא.

בשל היעדר קשרים עם המלזים ניסו במשך כל סוף השבןע במחלקה הבינלאומית של המשטרה לאשר את מעצרו. רק באמצעות משטרות ממדינות נוספות הצליחו במשטרה לאשר את המעצר. במקביל התקבל במשטרה מידע לפיה חייא בין העצורים, ומעצרו הוארך בבית משפט מקומי, ככל הנראה עם מי שהיה שומר ראשו.

שלום אביטן נעצר במלזיה
שלום אביטן נעצר במלזיה

במלזיה דווח בשבוע שעבר כי אביטן נכנס למדינה ב-12 במרץ, בעזרת דרכון צרפתי מזויף שהיה ברשותו. לעבר ביתו של אביטן, תושב פרדס כץ, נזרקו רימונים בתקופה האחרונה, ובמשטרה מעריכים כי המקרה במלזיה קשור לסכסוך בין הארגונים של חייא ומוסלי.