10 שנות מאסר לערן אזולאי, שדרס את הילד ברק חורי ביום כיפור

לאחר שהורשע בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים., בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עשר שנות מאסר על ערן אזולאי, שדרס את בן ה-12 בכביש 4 בערב יום הכיפורים בשנת 2021, ובנוסף נגזרו עליו 20 שנות פסילת רישיון ופיצויים בגובה 150 אלף שקלים

ברק חורי, ערן אזולאי
ברק חורי, ערן אזולאי | צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) עשר שנות מאסר על ערן אזולאי, שדרס את הילד ברק חורי, בן 12 במותו, בערב יום הכיפורים לפני שנה וחצי. בנוסף נגזרו עליו 20 שנות פסילת רישיון ופיצויים בגובה 150 אלף שקלים.

לפני כשלושה חודשים הורשע אזולאי בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. בגזר הדין ציין השופט ציון קאפח כי "אופן נהיגת הנאשם ותוצאתה הנוראה פגעו בערך קדושת החיים ובחובה להגן על שלמות גופם ונפשם של המשתמשים בדרך ובכללם רוכבי האופניים. המעט שבאמירה זו מכיל את המרובה ואין בו כדי לבטא את עוצמת הפגיעה בקדושת החיים שהינה הערך הנעלה מכל בחברה מתוקנת ונאורה".

במהלך שלב הטיעונים לעונש העיד אביו של ברק, איציק חורי, אשר סיפר על האובדן הגדול וביקש: "ברק כבר לא יזכה לצו החיים ולא יוכל לממש את פרץ הרעיונות שהגה והכשרון בו התברך. בשמו של ברק בני ז"ל, וגם בשמם של אלפי – רבבות ילדים, בני נוער ואנשים הישוב, שעלולים להפגע מהתנהגות פלילית מסוג זה, ביום כיפור, או בכל יום אחר, בכביש, ברחוב, ובכל בסביבה בה כולנו אנו חיים ופועלים, ראוי שתצא מכאן אמירה ברורה בהתאם לנסיבות החמורות של המקרה הזה. רק בענישה הולמת יוכל לצאת מכאן מסר חברתי וגם ציבורי חד ונוקב".

ערן אזולאי בעת הקראת גזר הדין, הבוקר
ערן אזולאי בעת הקראת גזר הדין, הבוקר | צילום: פלאש 90

לאחר קבלת גזר הדין מסרה עו"ד רותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי): "בנובמבר 2021 היה אמור ברק חורי ז"ל לחגוג את בר המצווה שלו. במקום זאת, כחודשיים קודם לכן, כבה פתיל חייו. ביום היחיד בשנה שבה הולכי הרגל ורוכבי האופניים מחליפים את המכוניות, שעט לעברו הנאשם במהירות. חרף מודעתו למוסכמה החברתית בדבר השימוש בדרכים על ידי הולכי רגל ורוכבי אופניים ביום כיפור וחובת הזהירות המוגברת שחלה עליו בהקשר זה, נהג הנאשם בנהיגה "עיוורת", במהירות גבוהה ותחת השפעת משקאות משכרים".

"תופעת הקטל בכבישים, שמלווה את חיינו כאן באופן קבוע ומתעצם – היא לא גזירת גורל", הוסיפה עו"ד נוימן וסרמן, "הטלת ענישה משמעותית ומוחשית על ידי בתי המשפט היא נדבך משמעותי במאבק בתופעה, וזאת בייחוד כשמדובר בעבירות המבוצעות תוך קלות דעת".

ערן אזולאי בבית המשפט. ספטמבר 2021
ערן אזולאי בבית המשפט. ספטמבר 2021 | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, בנובמבר 2021 הגישה פרקליטות מחוז ת"א כתב אישום נגד אזולאי, אשר לפיו בערב יום הכיפורים בשנת 2021, סמוך לשעה 19:00, נהג אזולאי ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון, זאת לאחר שבשעות הצהריים שתה משקאות אלכוהוליים. באותה העת רכב ברק חורי על אופניו בכביש 4 בנתיב נסיעתו של אזולאי ולפניו בכביש. במהלך רכיבתו, עצר חורי על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו.

משהגיע אזולאי, אל מקום עצירתו, פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. כתוצאה ממעשיו של אזולאי נפצע חורי באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו. הוריו של ברק חורי אמרו בעקבות הגשת כתב האישום נגד אזולאי כי "אנו מצפים ומשוכנעים שתמוצה עם הנהג הפושע מלוא חומרת הדין".

ברק חורי שנדרס למוות ביום הכיפורים
ברק חורי שנדרס למוות ביום הכיפורים | צילום: באדיבות המשפחה

ממשפחתו של ברק חורי נמסר: "אנו, הוריו ואחיו של ברק חורי ז"ל, מברכים על גזר הדין ומבקשים להודות לרשויות אכיפת החוק ולבית המשפט הנכבד. המעשים החמורים שבוצעו על ידי הנאשם חייבו ענישה מחמירה וראויה, כפי שנקבע היום. שום עונש שבעולם לא יוכל לכפר על עוצמת האסון שהמיט הנאשם עלינו ועל נטילת חייו של ברק יקירנו, ואנו תקווה שגזר הדין החד משמעי ימנע ממשפחות נוספות לחוות את הטרגדיה הנוראית שגרם הנאשם לברק ולנו".