"פעל כאילו הוא על זמן שאול": ברק נדרס למוות ביום הכיפורים

הוא היה צריך לחגוג את בר המצווה שלו בדיוק בעוד כחודש, אך בעת שרכב על אופניו בערב יום הכיפורים הוא נפגע מרכב, ובבית החולים נקבע מותו. "כנראה אלוהים החליט שהוא צריך אותו שם למעלה"

זמן צפייה: 03:33

ברק חורי היה צריך לחגוג את בר המצווה שלו בדיוק בעוד כחודש. כשעה אחרי כניסת החג הוא הצטייד בתיק קטן, מפה שאותה צייר בעצמו, ויצא מרמת גן לפתח תקווה במטרה לפגוש את חברו הטוב. סמוך לגבעת שמואל, בכביש 4, הגיע רכב ודרס אותו. הוא פונה לבית החולים ושם, למרות מאמצי ההחייאה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הוא היה האח האמצעי במשפחה. הוריו סיפרו לנו היום על הנער שהצטיין בלימודים, והיו לו אינסוף תחביבים - הוא אהב לצייר, לנגן ולתכנת, עסק בנגרות, וגם שחיין מקצועי שהקפיד להתאמן שש פעמים בשבוע. לפני כמה שנים עבד הנער הנמרץ על הרעיון שעלה במוחו: לייצר סוג של "כבאי אוטומטי", שמטרתו לאתר ולכבות שריפות, ולהציל חיי אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוח גבית למתנגדי החיסון? בדיוק להפך

מכונת ירייה ממוחשבת ומודיעין נמרץ: פרטים מחיסול פחריזאדה

מקור בהנהגת הפלגים הפלסטיניים: תוכניתו של לפיד חסרת ערך

ברק חורי שנדרס למוות ביום הכיפורים
ברק חורי | צילום: באדיבות המשפחה

"הוא אמר לי 'את יודעת מה, בבר מצווה אני רוצה לנוח, לא רוצה לעבוד, רוצה להינות', ופתאום הוא קיבל חתיכת מנוחה", סיפרה אמו של ברק, "כנראה שאלוהים החליט שהוא צריך אותו שם למעלה, צריך לעשות שיפוצים בגן עדן".

"אני לא מכירה הרבה ילדים שהופכים כל דקה לחמש דקות. הוא פעל כאילו הוא על זמן שאול, כנראה הוא הרגיש. פעם הוא היה באיזה ריאיון ושאלו אותו מה חסר לו בחיים והוא אמר 'זמן'. אני מניחה שהוא התכוון לכמה שעות ביממה, אבל הוא לא חשב שזה יהיה זמן שאול בעולם הזה".

מהחקירה המשטרתית של ערן אזולאי, שעל פי החשד דרס את ברק למוות, עולה כי בדמו נמצא אלכוהול בכמות גבוהה בהרבה מהמותר. בעבר הוא כבר הורשע בעבירות תנועה, כולל נהיגה בשכרות. מחר הוא יובא להארכת מעצר, ובינתיים משפחת חורי תיאלץ להתמודד עם האובדן הקשה, ותישאר עם הזיכרונות הרבים שהותיר בנם ברק כמעט בכל פינה בבית.

לאחר מותו, החליטה משפחתו להגשים את חלומו, ולהשלים את פיתוח "הכבאי האוטומטי":

לתרומות: https://giveback.co.il/project/64372

לפניות, רעיונות וכל נושא נוסף ניתן לפנות במייל: 4barak.project@gmail.com