חשד: אישה סיממה את בנותיה כדי לקבל קצבאות נכות במרמה

אם ל-8 מנתניה נעצרה בחשד לעבירות הונאה והתעללות בחסרי ישע לאחר שנתנה לחלק מילדיה חומרי טשטוש לקראת הופעתם בוועדות רפואיות - במטרה לקבל תקציבים לשירותים מיוחדים, הנאמדים בכ-50 אלף שקלים בכל חודש

זמן צפייה: 01:49

תושבת נתניה, אם לשמונה, נעצרה הבוקר (ראשון) בחשד לעבירות הונאה, מרמה והתעללות בחסרי ישע, על ידי מתן חומרי טשטוש לבנותיה הקטינות בנות ה-6 ו-7, במטרה לקבל קצבאות נכות ושירותים מיוחדים מהביטוח הלאומי. החקירה החלה לאחר דיווח מהקהילה, על ידי אגף החקירות של הביטוח הלאומי והמשטרה.

על פי החשד האם יצרה מצג שווא, כאשר הביאה את כל שמונת ילדיה לאבחון הוועדה, תוך טענות שונות בדבר היותם בעלי צרכים מיוחדים, בזמן שלפחות חלקם הופיעו בוועדה הרפואית עם קסדה וחיתול, על אף שהם בריאים לחלוטין, וזאת במטרה כאמור לקבל קצבאות במרמה הנאמדים בכ-50,000 שקלים כל חודש. נכון לרגע זה, הוקפאו יותר מחצי מיליון שקלים בחשבון הבנק של האם.

בנוסף, גורמי רווחה עורבו לטובת טיפול בכל ילדי המשפחה ותשאול הקטינים על ידי חוקר מוסמך מטעמם. האם תובא מחר לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בפתח-תקווה.

מהביטוח הלאומי נמסר: "מרגע שהמידע הגיע אלינו - בדקנו את הנושא לעומק מתוך חשש ודאגה לילדי המשפחה והחשד להתעללות בהם. הקצבאות לעניין זה, הן דבר שולי בהתייחס לפגיעה בחסרי ישע. לא היה לנו ספק כי החקירה צריכה להתבצע במהירות המירבית כדי להבטיח את שלומם הפיזי והנפשי של הילדים".