בלי אישור היועמ"שית: התגובה החריפה של הממשלה בבג"ץ הגיוס

לאחר שבהרב-מיארה סירבה לבקשתו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס למנות עורך דין פרטי שייצג את הממשלה בעתירות נגד חוק הגיוס, פוקס הגיש את התשובה לבג"ץ בשם הממשלה, ותקף את היועמ"שית: "נמצאת בניגוד עניינים חריף"

חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס
חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אחרי שבחדשות 13 פורסם כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה סירבה לבקשת מזכיר הממשלה יוסי פוקס למנות עורך דין פרטי שייצג את הממשלה בעתירות נגד חוק הגיוס - פוקס הגיש היום (שלישי) את התשובה לבג"ץ בשם הממשלה, והטיח מילים קשות ביועמ"שית. הוא טען כי בהרב-מיארה נמצאת ב"ניגוד עניינים חריף" בכך שלא אישרה את הייצוג הפרטי, וכי היא "מחליפה את בית המשפט".

עוד טען פוקס כי "הייעוץ המשפטי רואה את עצמו צד יריב לממשלה". מחר צפויה תגובה חריפה של היועמ"שית לבג"ץ.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועמ''שית גלי בהרב-מיארה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשבוע שעבר בהרב-מיארה דחתה את בקשתו של פוקס לייצוג משפטי נפרד בעתירה נגד החלטת הממשלה לפיה משרדי הממשלה יהיו כפופים לכל ייצוג משפטי נפרד שייצג את הממשלה, ולא לייעוץ המשפטי.

בחודש שעבר אישרה בהרב-מיארה ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירות בנושא חוק הגיוס. לאחר מכן, הממשלה העבירה החלטת ממשלה, לפיה המשרדים יהיו כפופים באופן גורף לכל ייצוג פרטי שיינתן לממשלה - ולא לייעוץ המשפטי. היועמ"שית הביעה את התנגדותה להחלטה, ולבג"ץ הוגשה עתירה בנושא על ידי עורך הדין יובל יועז, בשם ארגון "משמר הדמוקרטיה".