"שיחק באקדחו כדרך קבע": הורשע לוחם מג"ב שירה בחברו

אפיק טויבי, תושב נוף הגליל, נמצא אשם שירה בשותפו לחדר, נעים מאדי, בחדרם המשותף בבסיס, וכן במספר מעשים של איומים ואלימות נגד שוטרים אחרים ביחידה. טויבי גרס תחילה שמאדי מת מהתאבדות, אולם לבסוף הודה בכל המיוחס לו

נעים מאדי, לוחם מגב שנרצח בידי חברו
נעים מאדי, לוחם מגב שנרצח בידי חברו | צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (ראשון) את אפיק טויבי, לוחם מג"ב לשעבר, בפרשת הירי בנעים מאדי, לוחם מג"ב שהיה שותפו לחדר של טויבי, לפני כשנתיים. כמו כן הרשיע בית המשפט את טויבי בשורה של מעשים נוספים ביניהם מעשי אלימות, איומים ורשלנות.

בפברואר 2021 ירה טויבי בשותפו לחדר כאשר זה היה שכוב במיטתו ממרחק של כמטר. לפי כתב האישום, טויבי ניסה להוציא מעט את המחסנית כדי שלא ייגרף כדור אל בית הבליעה, ולפני שלחץ על ההדק אמר לנרצח נעים מאדי "תראה". הכדור שנורה פגע למאדי בפניו והביא למותו. טויבי הניח את האקדח על בטנו של מאדי, יצא למועדון שם שהו שאר השוטרים ואמר להם שמאדי ירה בעצמו והתאבד. לאחר מכן, שטף את עצמו בחומר חיטוי אלכוג'ל והמשיך לגרוס להתאבדות בפני שוטר שהגיע לחקירה ראשונית במקום האירוע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211131451' autoplay='0' credit='' desc='צעקות בהקראת כתב האישום של אפיק טויבי ' poster='' kid='1_tmaasrmr' duration='']

עם סיום הקראת פסק הדין קמה משפחתו של טויבי לחבק את בנם, אז החלו משפחתו של מאדי לצעוק לעברם, כשאחד מבני המשפחה צעק "משפחה של כלבים אתם".

בנוסף לכך, טויבי הורשע בשורה של מקרי אלימות, איומים ומשחק בנשק (רשלנות ופזיזות) כנגד חבריו ליחידה. כך, במספר מקרים, כיוון הנאשם את אקדחו אל שוטרים ושוטרות נוספים כשאקדח טעון, ולא שעה לאזהרותיהם להפסיק.

הוריו של נעים מאדי, לוחם מג''ב שנרצח בידי חברו
הוריו של נעים מאדי, לוחם מג''ב שנרצח בידי חברו

"החל מסיום הקורס ביולי 2020 נהג הנאשם כדרך קבע ובהזדמנויות רבות לשחק עם האקדח המשטרתי שברשותו תוך סיכון ממשי לחיי אדם", נכתב בכתב האישום, "במסגרת המשחק בנשק, נהג הנאשם לשלוף את אקדחו ללא סיבה... לעתים תוך שבאקדח ישנה מחסנים מלאה בכדורים".