עינת וילף היא חברת הכנסת לשעבר החשודה שתקפה ילד בכיתה א'

הח"כית, שהייתה יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט מטעם העבודה והעצמאות בכנסת ה-18, הכתה לפי החשד ילד בן 6 בזמן טיול כיתתי. מטעמה נמסר: "הסיפור האמיתי שונה לחלוטין, עינת נהגה באחריות"

זמן צפייה: 02:37

הותר לפרסום: עינת וילף היא חברת הכנסת לשעבר שתקפה תלמיד בן 6 במהלך טיול כיתתי בשבוע שעבר - כך פורסם היום (רביעי). וילף נחקרה במשטרה ביום שני האחרון, והמשטרה ממשיכה לגבות עדויות על המקרה. מטעמה של הח"כית לשעבר נמסר: "לצערה, עינת אינה יכולה להגיב להאשמות המופרכות נגדה כל עוד העניין נמצא בחקירת משטרה. יחד עם זאת, הסיפור האמיתי שונה לחלוטין, ועינת נהגה באחריות כדי למנוע את החמרת הסיטואציה הקשה שנכפתה עליה".

לטענתה של וילף, מאז המקרה היא עוברת סחיטה מצד משפחתו של הילד, לצד "קמפיין תקשורתי שקרי ופרוע, הכולל שלל השמצות, כזבים והכפשות חסרות שחר" - כך נטען במכתב ששלח פרקליטה יהושע ליברמן ממשרד יגאל ארנון, לעורכי הדין של משפחת הילד. "ידוע למרשתנו היטב כי מרשיך יוזמים ומנהלים קמפיין בניסיון לכפות על מרשתנו להיכנע לדרישות הכספיות המופרכות. אם אין די בכך, מרשיך אף מיהרו להגיש תלונת סרק למשטרה כחלק מניסיון הסחיטה".

חברת הכנסת לשעבר בת ה-48 הייתה יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט, מטעם סיעות העבודה והעצמאות במהלך הכנסת ה-18. לטענת עורכי דינה, וילף היא זו שהותקפה. "אין כל קשר בין התיאורים הדמיוניים לבין מה שהתרחש באירוע הנטען, ומדובר בניסיון נואל להפוך את היוצרות", נכתב מטעמה של וילף. "מרשתנו – שעוסקת כל חייה בתחום החינוך וליוותה בהתנדבות את הכיתה כהורה מלווה – היא שהותקפה באירוע".

YA_20342890_1_מכתב תשובה - וילף - 1.12.19 (2) by news10 on Scribd

עו"ד גיל ורגון, המייצג את משפחת בן השש, מסר: "תגובת חברת הכנסת מהווה הוספה של חטא על פשע. במקום לקחת אחריות על המעשה להתנצל ולהודות כי איבדה את העשתונות (כפי שהודתה בחדר המנהלת מיד לאחר האירוע) היא ממשיכה לפגוע בילד בהטלת האשמות והכפשות ריקות מתוכן. אנחנו בטוחים כי הראיות והעדויות שהוצגו למשטרה מוכיחות את התקיפה של ילד בן 6 וכי המשטרה תדע למצות איתה את הדין. המשפחה והילד אומדים את נזקיהם ויפעלו בהתאם לחוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נשאית ה-HIV שנאבקת בסטיגמות: "אנשים בהלם שאנחנו לא מידבקים"

אחרי שנים של חוסר תקשורת: ניקו בן ה-12 מצא דרך לדבר עם הוריו

"חרפה": הרב שנלחם בקרנבל עם הבובות האנטישמיות בבלגיה

חברת הכנסת ד''ר עינת וילף
חברת הכנסת ד''ר עינת וילף | צילום: חדשות 13

ביום ראשון טענה וילף כי היא ניסתה להגן על עצמה ועל בנותיה. גורמים מטעמה של המחוקקת לשעבר מסרו כי לפני כמה ימים הורי הילד שלחו מכתב מעורך דין בדרישה לתשלום של מאות אלפי שקלים תמורת השתקת האירוע. "המשמעות היא שמדובר באירוע סחיטה של דמות ציבורית", אמרו.

"לצערה הרב היא אינה יכולה להגיב באופן מפורט להאשמות המופרכות שכן הנושא נמצא בחקירה משטרתית", אמרו. "מכל מקום הח"כית לשעבר מציינת שהמציאות שונה לחלוטין מזו המוצגת, כשבפועל מי שהותקפה הייתה היא כשהיא מנסה להגן על עצמה ועל בנותיה מתלמיד תוקף, שמפאת צנעת הפרט אנו נמנעים מלהרחיב את הדיבור לגביו".

חברת הכנסת ד''ר עינת וילף
חברת הכנסת ד''ר עינת וילף | צילום: חדשות 13

ביום ראשון סיפרה אחת מהמורות שנכחו בטיול הכיתתי על המקרה. "עמדה לידי עוד חברה, מורה שעובדת איתי, ואמרה לי 'מה זה, יש שם מישהי שמרביצה'?", שחזרה המורה. "לא ממש הבנתי על מה היא מדברת, ופתאום תפסו לי את העין התנועות החזקות הגדולות".

לדברי מורות ותלמידים שהיו באזור, דקות לפני שבני השש מבית הספר שבצפון ת"א עלו על האוטובוס בדרכם חזרה – הח"כית לשעבר, ששימשה גם יו"ר ועדה במשכן, איבדה את עשתונותיה לאחר שהילד שפך עליה מים – והכתה אותו.

"פתאום ראיתי מישהי שממש חובטת בילד, ממש מרביצה לו", שחזרה. "היא החזיקה אותו ונתנה לו מכות חזקות בישבן, בגב. היא הרימה אותו ופשוט זרקה אותו על הגדר. הוא צרח, בכה, הוא היה מאוד נסער. התגובה שלה הייתה באמת על גבול מחלת הנפש".

במהלך סוף השבוע, כאמור, הוגשה תלונה במשטרה במרחב יפתח נגד חברת כנסת לשעבר, אשר שימשה כהורה מלווה בפעילות תרבותית מטעם בית ספר ועל פי החשד תקפה ילד בכיתה א'.

בתום הפעילות, על פי התלונה, מורות בית הספר ונהג האוטובוס שהסיע את התלמידים, ראו את חברת הכנסת לשעבר מטיחה את ראשו של התלמיד בגדר וכתוצאה מכך גרמה לו לזעזוע מוח ונזק נפשי, מאחר והוא מסרב ללכת לבית הספר. בעקבות האירוע, ההורים הגישו תלונה במשטרה.

אב הילד סיפר: "הגענו לבית חולים בעקבות זעזוע מוח וחבלות, הילד שלי מפחד ללכת לבית הספר כי הוא חושש שהיא תגיע לשם. הנזק הנפשי לא פחות גדול מהנזק הפיזי שמלווה אותו מאז".