בין האנשים שקיבלו החומרים שהודלפו מהנייד של נוה – עורכי דין

פרסום ראשון: כמה מהפרקליטים שהקבצים של ראש לשכת עו"ד לשעבר הגיעו לידיהם - העבירו אותם מאחד לשני. מאז פרסום חדשות 13 – התגברה הפצת החומרים • "נוה פעל לקידום שופט בכיר עבור תמורה"

זמן צפייה: 00:56

דליפת חומרי הטלפון של אפי נוה: כמה מהאנשים שקיבלו את חומרי הטלפון שהודלפו ממכשירו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, בהם תמונות, סרטונים והודעות - היו עורכי דין, שמייצגים לקוחות, עבריינים ולקוחות אזרחיים. אחד מאותם סנגורים שנחשפו לחומרים מסר היום (חמישי) לחדשות 13: "אנחנו מגיעים לאולמות בתי המשפט עם הלקוחות שלנו שאמורים להישפט, אבל אנחנו יודעים אילו שיחות היו לאותם השופטים עם נוה. אנחנו שואלים את עצמנו - איך יש להם זכות בכלל לשפוט?".

על פי החשד, עורכי הדין קיבלו את החומרים וחלקם אף העביר אותם מהאחד לשני. עוד נודע היום כי מאז פרסום חדשות 13 בנושא, התגברה הפצת החומרים שהיו שמורים במכשירי הטלפון של נוה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שר המשפטים על דליפת החומרים מהנייד של אפי נוה: "מקור לדאגה"

כתבי אישום כפוף לשימוע נגד אפי נוה והשופטת כרייף בגין שוחד

חומר רגיש שהיה בטלפונים של אפי נוה – דלף; חשש שישמש לסחיטה

בתוך כך, על פי דיווח בעיתון "הארץ", בשנת 2016 פעל נוה לקידום שופט בכיר שעימו היו לו יחסים קרובים לתפקיד שעליו התמודדו כמה שופטים. לפי המידע, יו"ר הלשכה לשעבר קשר בין קידום המועמדות לבין התחייבות של השופט בפניו הקשורה בתחום המשפט - והשופט לא שלל את הדברים. עוד עולה כי נוה הופיע בפני ועדה פנימית של הנהלת בתי המשפט, המורכבת משופטים בכירים והביע תמיכה בשופט המקורב לו. זאת, בזמן שפעל למנוע את מועמדתו של שופט אחד לפחות.. על פי הדיווח, השופט שנוה המליץ עליו אכן נבחר לבסוף לתפקיד, ומכהן בו גם כעת.

יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה | צילום: החדשות 13

כאמור, על פי חשיפת חדשות 13 לפני יומיים, התברר כי לאחרונה הודלפו קבצים ממכשירי הטלפון של נוה. זאת, על אף שהיו אמורים להישמר בידי מערכת אכיפת החוק, וחרף המאמצים הכבירים שעשתה הפרקליטות כדי לשמור על המידע חסוי. החשש כעת הוא שהקבצים יגיעו לגורמים עבריינים, וישמשו לסחיטת בכירים במערכת המשפט ובפוליטיקה.

המידע שהיה שמור בטלפונים, שמצויים בידי גורמי החקירה, הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשת "מין תמורת מינוי" - ולכמה מהם יש זיקה לארגוני פשיעה. מהתרחיש הזה חששו בפרקליטות ובמערכת המשפט, וגם נוה עצמו. מדובר בשיחות רגישות שניהל עם שופטי ביהמ"ש העליון, נשיאי בתי משפט מחוזיים, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים, וגם עיתונאים בכלי תקשורת. המידע הזה כולל מידע רגיש שחלקו בכירים במערכת אכיפת החוק עם נוה - מידע אינטימי הקשור גם לעורכות דין.

ההשלכות של דליפה זו, שטרם ברור כיצד קרתה, עלולות להיות כבדות משקל. מכיוון שמדובר בשיחות רגישות בין הדרגות הבכירות ביותר בעולם המשפט ובמערכת אכיפת החוק, החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע - שהגיע כבר לגורמים בעלי אינטרסים שונים - ישמש ככלי להפעלת לחצים.

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: פייסבוק

בעניינם של שופטים בכירים מכהנים - מידע מביך עלול לשמש ככלי לסחיטה ולהטיית משפטים. גם עורכי דין עלולים להיות נתונים לסחיטה בהקשר זה.

עורכי הדין שמייצגים את נוה, הגישו תלונה במשטרה על הדלפת החומרים מהטלפונים הניידים שלו. לאחר הגשת התלונה, המשטרה פתחה בבדיקה אם יש מקום לחקירה פלילית בפרשה. "אין ספק כי מי שמפרסם אותם מבצע שורה של עבירות פליליות", כתבו עורכי הדין בתלונה. "לא ניתן להלום כי המשטרה לא פעלה ולא תפעל לבירור נחוש של נושא זה ולמיצוי הדין עם כל הנוגעים בדבר".

עוד אתמול התייחס שר המשפטים אמיר אוחנה לחשיפה, ואמר: "אני עוקב אחרי הדיווחים של מאור צור ודורון הרמן. המחשבה שחומרים פרטיים מביכים הנוגעים לשופטים ולבכירים במערכת המשפט דלפו והגיעו לידיים עוינות, היא מקור לדאגה. על המערכת לבדוק כיצד הודלפו החומרים הרגישים ובידי מי הם נמצאים", מסר אוחנה.

ו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה קידם לכאורה מועמדות של שופט בכיר לתפקיד יוקרתי בתמורה למימוש אינטרסים הקשורים בעבודתו - כך עולה ממידע שהגיע לידי "הארץ". המידע לא נבדק על ידי המשטרה במסגרת פרשת החשדות לשחיתות נגד נוה, שבמסגרתה הוחלט להעמידו לדין בכפוף לשימוע על קבלת שוחד מיני מהשופטת אתי כרייף.