חודש אחרי הירי הקטלני: בן 40 מואשם ברצח יבגני סטפנוב בחיפה

כתב אישום הוגש נגד מייקל מיירס קמנשצ'קוב, תושב קריית מוצקין שנעצר זמן קצר לאחר הרצח בשדרות מוריה בעיר, ומהחקירה עלה כי הרקע למעשה הוא סכסוך כספי בין הקורבן לבת זוגו לשעבר ואימה. ביום הרצח ליווה הנאשם את בת הזוג לשעבר לטיפול רפואי, שם פגשו את סטפנוב - שנורה למוות על ידי קמנשצ'קוב שנמלט מהמקום

זמן צפייה: 00:23

פוענח רצח יבגני סטפנוב בחיפה מראשית חודש יולי: כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד מייקל מיירס קמנשצ'קוב, תושב קרית מוצקין בן 40, בגין רצח בנסיבות מחמירות של יבגני סטפנוב בשדרות מוריה בעיר לפני כחודש, וכן בגין עבירות בנשק ושיבוש הליכי משפט.

לפי כתב האישום, שהגיש עו"ד מוחמד מולא פרקליטות מחוז חוף, המנוח הוא פרוד מאשתו נסטסיה גרישייב ואב לשני ילדים בני 5 ו-10. בפברואר השנה פתחו גרישייב והמנוח עסק לבניית ציפורניים והסרת שיער, וכמה חוודשים לאחר מכן עלו היחסים ביניהם על שרטון בעקבות חילוקי דעות על ניהול העסק, ובעקבות חשדו של המנוח כי זוגתו לא מדווחת לו על מלוא ההכנסות מהעסק ובוגדת בו.

לאחר שעזבה את הדירה בה התגוררה עם המנוח הוא החל לשלוח לה הודעות בהן קילל אותה ואת אימה ואיים לפגוע בהן. הנאשם הוא בן זוגה של אימה של גרישייב, ובעקבות האיומים הוא החל להתלוות אליהן בצאתן מהדירה כדי לספק להן תחושת ביטחון ולהגן עליהן במקרה שהמנוח ינסה לפגוע בהן. עם התמשכות האיומים מצד המנוח, החליט הנאשם לירות במנוח ולגרום למותו.

זירת האירוע בחיפה
כוחות משטרה בזירת הרצח בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

ב-6 ביולי התלווה הנאשם לגרישייב בנסיעה לחיפה, כשהוא נושא אקדח. כשהבחינו במנוח הוציא הנאשם את האקדח מהתיק, וירה לעבר המנוח מספר יריות בכוונה לגרום למותו. המנוח שנפגע מהירי החל להימלט מפני הנאשם בריצה, אך הנאשם רדף אחריו.

בהגיעם סמוך לאי תנועה בנוי ירה הנאשם באמצעות האקדח לעבר המנוח מספר יריות נוספות בכוונה לגרום למותו. המנוח הפצוע מהירי, המשיך לרוץ ונפל על הכביש, בין שני רכבים שחנו, בשלב זה, נעמד הנאשם במרחק קצר מאוד מהמנוח, וירה באמצעות האקדח מספר יריות נוספות לעבר גופו וראשו של המנוח. מיד לאחר הירי, נמלט הנאשם מהמקום, והסתיר את האקדח. סטפנוב פונה במצב אנוש לבית החולים כרמל - אך שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

זירת האירוע בחיפה
כוחות משטרה בזירת הרצח בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

החקירה הופקדה בידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף שפתחו בחקירה מאומצת, משולבת באמצעים טכנולוגיים. זמן קצר לאחר מכן, עצרו בלשי היחידה את הנאשם בדירה בטירת כרמל, כמו גם את בת זוגו לשעבר של הקורבן ואימה, תושבות טירת כרמל בנות 24 ו-45, בחשד למעורבות במעשה, ולאחר כשבועיים עצרו חשוד נוסף, תושב רחובות בן 38.

עם התקדמות החקירה ולאחר מספר הארכות מעצר, שוחררו שתי הנשים, כמו גם תושב רחובות שנעצר, כך שלמעשה נותר במעצר החשוד המרכזי והוא נחקר בחשד לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק שלא כדין - עד לפענוח המלא של האירוע.

ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק ביאן מולא, מסר: "אירוע הירי בחיפה שהוביל לרצח בשעת בוקר מוקדמת גרם לבהלה וחשש לאירוע ביטחוני. מיד כשהבנו כי מדובר באירוע פלילי פתחנו בחקירה מאומצת על מנת להתחקות אחר החשוד והבאנו למעצרו המהיר. ההליך החקירתי ומלאכת איסוף הראיות הבשילו לכדי הגשת הצהרת תובע בכוונה להגיש כתב אישום ברצח ולהביא את החשוד לדין".

עו''ד תום רוזנברג
עו''ד תום רוזנברג | צילום: יח''צ

עו"ד תום רוזנברג, סניגורו של הנאשם, מסר בתגובה: "כל התיק מתבסס על ראיות נסבתיות שיש להם הסבר מניח את הדעת מהצד של החשוד, אין ראיות חיצוניות שתומכות את ה'תזה' של היחידה החוקרת, ולא נבדקו באופן רציני כיווני חקירה נוספים, אפילו לא למראית עין (בשל עברו הפלילי ומועורבות המנוח בעולם התחתון, גם ב"ראיית הזהב" לכאורה שמציגה המשטרה בדמות הסרטון, לא ניתן לזהות כלל את החשוד. יתרה מכך, שני מסדרי זיהוי שנערכו לעדים לאירוע שלא הצביעו על מייקל כמי שהיה מעורב הירי (אז מי בדיוק זיהה את החשוד בסרטון?) לצערי המשטרה מחזיקה באדם הלא נכון שעה שהרוצח האמיתי מסתובב חופשי".