"היה צריך לסרב": חתן פרס ישראל - והטענות לניהול כושל והתעמרות

פרסום ראשון: מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, יקבל בשבוע הבא את פרס ישראל, אלא שעובדיו טוענים כי הוא מתעמר בעובדים ומעניק יחס מיוחד לפוליטיקאים, ומשרד הבריאות אף מינה עבורו "מנהל מלווה". במכון זועמים: "קוגל היה צריך להעביר את הפרס למכון עצמו"

זמן צפייה: 02:00

רגע לפני טקס פרסי ישראל: עובדי המכון לרפואה משפטית מותחים ביקורת חריפה על מנהלם, חתן הפרס, ד"ר חן קוגל. כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. העובדים טוענים כי קוגל הוא "מנהל כושל", כלשונם, ולא מצליח להשאיר רופאים במכון. עוד נטען כי כל המתמחים בתקופת ניהולו של ד"ר קוגל - עזבו את המכון.

טענות נוספות עוסקות ביחס של קוגל לעובדים. לדבריהם, מנהל המכון מתעמר בעובדיו, חווה התפרצויות זעם ומטיח בהם עלבונות - ואף מבצע חיקויים של העובדים. בנוסף, הם מתלוננים על "מתן יחס מיוחד לבקשות פוליטיקאים", ואף "אובססיה לתיקים מתוקשרים וזלזול בתיקים שוטפים".

הדברים נאמרו לחדשות 13 מגורמים בכל הרמות והדרגים - ממנהלים בכירים במכון ועד עובדים זוטרים. המתלוננים אף ציינו כי ברקע הטענות, לפני כ-3 שבועות מונה לד"ר קוגל "מנהל מלווה". במכון זועמים על כך שקוגל הסכים  מלכתחילה לקבל את הפרס. לדבריהם, ד"ר קוגל היה צריך לוותר על הפרס - ולהעבירו למכון עצמו.

Whatsapp Image 2022 11 27 At 1
המכון לרפואה משפטית באבו כביר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ד"ר חן קוגל בן ה-61 יקבל את פרס ישראל בתחום התקומה והגבורה האזרחית בעקבות מאמציו לזיהוי גופות החללים והנרצחים באסון 7 באוקטובר ולאחר מכן. הוא עובד במכון הלאומי לרפואה משפטית משנת 1991, ובשנת 2005 פרש מהמכון והקים מכון פרטי, ראשון מסוגו בישראל, לשירותי רפואה משפטית, זאת לאחר שהתלונן על אי סדרים בניהולו של פרופ' יהודה היס, תלונה שנבדקה על ידי מבקר המדינה ונמצאה מוצדקת. בשנת 2013 מונה קוגל למנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: ד"ר חן קוגל הוא רופא מוערך שביקש ממשרד הבריאות סיוע בניהול המכון בהיבטים שונים בגלל העומס הכבד שמוטל על הרופאים ועובדי המכון לאור המלחמה ונוכח מורכבות עבודת המכון בכלל. בזכות ד"ר קוגל ועובדי המכון זוהו מאות רבות של קורבנות הטבח מהשבעה באוקטובר ועל כך זכה ד"ר קוגל בשם המכון בפרס ישראל. צר לנו שמעטים בוחרים להשתלח באופן מכוער במי שפועל שנים רבות על מנת שהמכון ימשיך לפעול במקצועיות.