הערכת המשטרה: רצח ילנה גרנברג תוכנן מראש

החשוד ג'ייסון בלייז מודה כי דקר את הצעירה בת ה-27, ובמשטרה שוללים את גרסתו כי היא סטרה לו ולכן איבד שליטה. בלייז השאיר מכתב התאבדות לאמו, והיא זו שמצאה אותו במצב קשה לאחר שבלע כדורים. כבר בשבוע הבא תגיש המשטרה הצהרת תובע - לקראת כתב אישום בגין רצח

זמן צפייה: 01:06

מעצרו של ג'ייסון בלייז, החשוד המרכזי ברצח ילנה גרנברג, הוארך היום (ראשון) בשמונה ימים בהיעדרו, מכיוון שהוא עדיין מאושפז בבית החולים בעקבות ניסיון התאבדות. החשוד מודה כי דקר את גרנברג, ובמשטרה שוללים את גרסתו כי היא סטרה לו ולכן איבד שליטה, ומעריכים כי הוא תכנן את הרצח מראש.

קודם לרצח, בלייז וגרנברג שהו בספריה ברחובות למשך מספר שעות, ולאחר מכן הוא רצח אותה על פי החשד ברכבו ומשליך את הגופה בשטח פתוח סמוך לשכונת כפר גבירול. משם נסע בלייז לביתו והשאיר מכתב התאבדות לאמו. כשהשוטרים הגיעו לבית אמו מצאה את המכתב, הלכה לחדרו ושם מצאה אותו במצב קשה לאחר שבלע כדורים.

החקירה מתקדמת, וההערכה היא כבר בשבוע הבא תגיש המשטרה הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום בגין רצח.

ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות
ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות

היום שוחחו כמה מבני משפחתה של גרנברג בת ה-27, שהייתה בלוגרית טיולים. "היו לה חלומות שנגדעו. היא חיה את החיים ואהבה לחיות, לטייל וליהנות עם כל המשפחה והחברים וברגע אחד הכול נגמר", סיפרו הדוד מוטי הדודה יוליה והגיס יבגני לחדשות 13.

גרנברג עלתה בגיל 4 לארץ מהקווקז ויש לה אחות גדולה בשם נדיה ואח קטן בשם שון, בן 9 בלבד. "ילנה הייתה אמורה לסיים מבחנים של התואר הראשון בלימודי תזונה קלינית. היא תכננה ללמוד לתואר שני בתקופה האחרונה והייתה עסוקה בלימודים למבחנים", סיפרו בני המשפחה.

עוד הם אמרו כי "היא רצתה לטייל בחו"ל אחרי הלימודים. הייתה פעילה ברשתות החברתיות ושיתפה המלצות על טיולי טבע. ביום רביעי בלילה היא דיברה עם אחותה בשעה 22:30 ואחותה הזמינה אותה אליה הביתה לאכול ולצפות בטלוויזיה. אחרי השיחה האחרונה, הטלפון שלה לא היה זמין וכל הזמן הגיע לתא קולי. התקשרנו כמה פעמים ולא היה מענה".

על ההיכרות עם בלייז, החשוד ברצח, סיפרו בני המשפחה: "הכרנו אותו 4 שנים. הוא היה בן בית. היה גם בחתונה של אחותה. ילנה חגגה לו יום הולדת אצלנו בבית אפילו. הוא היה מגיע לארוחות שישי והיה כמו כל חבר שהיה לילנה".

המשפחה מספרת שבלייז ניסה לפנות לילנה ולהציע לה להיות בני זוג, אך היא עצרה את זה והבהירה שהיא מעוניינת בקשר ידידותי בלבד. "אף פעם לא חשדנו בו. אם היינו חושדים שיש לו בעיה, הוא לא היה נכנס לבית שלנו".