אחרי הביקורת: עוה"ד של משפחת הנרצח בחולון מחזיר כסף לאלמנה

אייל בסרגליק, מי שייצג את משפחתו של יורי וולקוב שנדקר למוות במעבר החצייה בחולון, התייחס לראשונה לסערה סביבו במסגרתה נחשף כי גבה מהמשפחה 585 אלף שקלים כשכר טרחה על עבודתו. "ניסיון לפגוע בי כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין". בתו של וולקוב נגד עוה"ד: "למה לפגוע בנו שוב? איפה הלב שלו? תחזיר את הכסף במלואו"

זמן צפייה: 04:36

עורך הדין אייל בסרגליק, מי שייצג את משפחתו של יורי וולקוב, שנדקר למוות בסוף חודש נובמבר האחרון על ידי עדי מזרחי במהלך ויכוח שהתפתח בין השניים בחולון, התייחס היום (חמישי) לראשונה לסערה סביבו במסגרתה נחשף כי גבה ממשפחת וולקוב 585 אלף שקלים שכר טרחה על עבודתו. כמו כן, בסרגליק הודיע כי יחזיר למשפחה 468 אלף שקלים מהסכום.

"בנוכחות עורך דין מטעם המשפחה ומתורגמן, הבהרתי למשפחה שעלויות הטיפול צפויות להיות יקרות, אך בתמורה אעמיד לרשותם את צוות המשרד כולו לטיפול בכל היבטי התיק כנפגעי עבירה - עד ואחרי הגשת כתב האישום, ליווי תקשורתי, ייצוג בהליך הפלילי וכלה בטיפול בתביעה נזיקית. מאות שעות עבודה שיתפרסו על פני מספר שנים", כתב בסרגליק בחשבון הטוויטר שלו.

עורך הדין של משפחת יורי וולקוב שנרצח בחולון מחזיר 468 אלף ש''ח לאלמנה
עורך הדין של משפחת יורי וולקוב שנרצח בחולון מחזיר 468 אלף ש''ח לאלמנה

עוד הוסיף לטעון בסרגליק כי "תכתובות שיש לי עם המשפחה מראות כי בכל שלבי העבודה מולם הם היו שבעי רצון מאוד ואסירי תודה, ואין סיבה להניח שלא היו ממשיכים להיות מרוצים מהמשך הטיפול בתיק". לדבריו, "לפני מספר ימים, צד שלישי פנה בדרישה לקבל את כל כספם בחזרה. ניסיונותיי ליצור קשר עם המשפחה לא צלחו. ביקשתי לקיים מפגש לדון בדברים, אך סורבתי. מיד לאחר מכן פורסם בתקשורת מידע שקרי המציג אותי כביכול כמי שעשק את המשפחה. לדברים אין כל שחר. אין לי שום טענות כלפי המשפחה האבלה".

"צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי, כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ולפרסם בשמם פרטים לא מדויקים. למרות הגל העכור של הודעות מאיימות ומכפישות כלפיי אני יודע כי האמת לצדי, וניסיון הסיכול הזה לא ירפה את ידי לעשות את אשר נדרש כפי שתמיד עשיתי. עו"ד ולקוחות רבים מחזקים אותי, הם מכירים את תופעת חוסר ההערכה או ניסיון לצאת מהסכם שירותי שכ"ט. בשיח האלים שנוצר לא היה לי כל סיכוי. אלחם על שמי ועל שמם של עו"ד שחווים זאת יום יום", כתב עו"ד בסרגליק.

דריה וולקוב, בתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון
דריה וולקוב, בתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון | צילום: חדשות 13

בתגובה לדבריו של עו"ד בסרגליק, בתו של יורי - דריה וולקוב פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה בו התבטאה נגד עורך הדין ה"ממולח". "הוא שכנע אותנו שאם לא ניקח את הסיוע שלו, הרוצח יקבל עונש קל. מתוך בהלה ותמימות חתמנו על מסמכים ושילמנו סכום של 580 אלף ש"ח לשירות שאנחנו בכלל לא צריכים ואין לו שום יכולת לסייע לנו. כשהבנו שנפלנו, ביקשנו את כספינו בחזרה וקיבלנו תשובה ש.... ולצערנו נראה שנצטרך לנהל מאבק משפטי מול אותו עורך דין", כתבה.

"תורת עם ישראל אומרת- 'כל אלמנה ויתום לא תענון', חל איסור לצער אלמנות ויתומים ואני שואלת שאלה פשוטה, למה לפגוע בנו שוב? איפה הלב של אותו עורך דין? האם לא סבלנו מספיק כשרצחו את אבי, כעת נאלץ להתמודד גם עם דבר כזה? זועקת לאלוהים עד מתי. אני מבקשת מעורך הדין תחזיר לנו את הכסף במלואו", הוסיפה.

יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון
יורי וולקוב ז''ל

האירוע התרחש ב-23 בנובמבר במעבר חצייה בצומת הרחובות יוספטל ואילת בחולון. צוותי מד"א פינו את וולקוב, תושב בת ים בן 52, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים וולפסון שבעיר, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. החשוד - עדי מזרחי נעצר יממה לאחר מכן, וכעבור כמה שבועות הואשם ברצח של וולקוב.

על פי כתב האישום, ביום הרצח צעדו וולקוב ובת זוגתו ילנה באחד מהרחובות הראשיים בחולון. בעודם חוצים מעבר חצייה באור ירוק, הגיע מזרחי למקום רכוב על אופנוע במהירות גבוהה, נסע על מעבר החציה ונעצר לאחריו, זאת למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום.

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון
עדי מזרחי, מי שרצח את יורי וולקוב בחולון | צילום: מתוך פייסבוק

משהבחינה ילנה, כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, צילמה אותו באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר. מזרחי, שהבחין שצולם על ידי ילנה, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה, הבחין יורי במתרחש הגיע למקום ושאל את מזרחי "מה קרה? מה קרה?". יורי נעמד בין ילנה למזרחי, ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע.

בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עמו את יורי בליבו בכוונה להמיתו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום כשהוא רוכב על אופנועו במהירות. בעקבות האירוע יורי צעד מספר צעדים, התמוטט על אי תנועה והובהל לבית החולים תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו כתוצאה מהלם בעקבות פצע דקירה בלב. זמן קצר לאחר הימלטות מזרחי מהמקום הוא פעל להשמדת הראיות. בין היתר, העלים את החפץ החד עמו ביצע את הרצח.