המשטרה תפתח בחקירה נגד אוהדי בני סכנין בחשד לפגיעה בהמנון

מפקד מחוז מרכז אבי ביטון הודיע כי תחל חקירה פלילית לאחר שהקהל של בני סכנין קרא קריאות במהלך ניגון "התקווה" במשחק כדורגל נגד הפועל חדרה. השר בן גביר הגיב: "אותם אוהדים מחבלים שביזו את לוחמינו ואת סמלי גאוותנו יבואו על עונשם"

זמן צפייה: 02:37

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הנחה היום (ראשון) לפתוח בחקירה פלילית נגד אוהדי בני סכנין בחשד לפגיעה בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה, בעקבות אירוע שהתרחש אתמול במשחק כדורגל בין בני סכנין להפועל חדרה באצטדיון נתניה. במהלך המשחק חלק מאוהדי סכנין קראו קריאות ושרקו במהלך ניגון של "התקווה" באצטדיון, ואף שרקו "בוז" לכיוונו של קפטן חדרה מנשה זלקה, שחזר למגרשים אחרי שירות מילואים ממושך.

לפי הודעת המשטרה, לאחר איסוף ממצאים ותיעוד מהאירוע, תגובש תשתית ראייתית ראשונה והחומרים יועברו לבחינת הפרקליטות כנדרש.

בריאיון לחדשות 13 אמר זלקה: "אתמול היו לא מעט דברים שהרגיזו אותי, בעיקר הביזוי של ההמנון. בשמו כל כך הרבה חיילים חירפו ומחרפים את נפשם. שמעתי את השריקות בוז, כולם שמעו, וזה שהם הגבירו את העידוד שלהם בזמן ההמנון. אני מבין שמה שאני מייצג הם לא אוהדים, ואני גאה במה שאני מייצג, את המילואימניקים והחיילים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לעניין: "משבח את ממ"ז מרכז ניצב אבי ביטון על יישום המדיניות החד משמעית ונחושה - בכך שהנחה לפתוח בחקירה נגד אוהדי סכנין שקיללו את קפטן הפועל חדרה מנשה זלקה שחזר למגרש היישר משירות המילואים. זלקה הוא גיבור ישראל, שוחחתי איתו הבוקר והבעתי בפניו את הערכתי ותמיכתי. אותם אוהדים מחבלים שביזו את לוחמינו ואת סמלי גאוותנו יבואו על עונשם, את המחבלים שהתפרעו אמש בנתניה צריך לשלוח לכלא או לסוריה".