לידר נרצחה בפתח ביתה: "הכתובת הייתה על הקיר"

לידר סוויסה בת ה-33 נמצאה ללא רוח חיים בפתח ביתה שבלוד, יעקב חיימוביץ' הוא השכן בן ה-41 שנעצר בחשד לרצח. בריאיון לחדשות 13 ביקרו אחיותיה של לידר את התנהלות המשטרה: "אם בן אדם מתקשר למוקד 100 ואומר שהוא בסכנה, למה זה צריך להגיע לרצח?"

זמן צפייה: 03:59

יעקב חיימוביץ' בן ה-41 הוא החשוד ברצח של שכנתו לידר סוויסה יפה, בת ה-33 שנדקרה למוות הבוקר (רביעי) בפתח ביתה שבלוד. מעצרו של החשוד הוארך בשבעה ימים, ומשפחתה של לידר מתקשה לעכל את המקרה.

אחיותיה של לידר, מאי סוויסה וקורל מזוז, התראיינו לחדשות 13 והטיחו ביקורת על התנהלותה של המשטרה, שלא הצליחה למנוע את הרצח למרות שלידר התלוננה בעבר על שכנה החשוד ברצח שנעצר: "אם בן אדם מתקשר למוקד 100 ואומר שהוא בסכנה, למה זה צריך להגיע לרצח? הכתובת הייתה על הקיר".

מאי סוויסה סיפרה: "לידר הייתה הבן אדם הכי טוב בעולם. בחיים לא בכתה, הייתה עם שמחת חיים. עוד הכל כדי שנהיה שמחים כל הזמן".  קורל הוסיפה: "אי אפשר להמשיך בלעדיה, היא הייתה כל החיים שלנו. כל הזמן היינו ביחד".

"הבנו שהשכן תקף אותה במדרגות בהפתעה. במקום הבטוח שלה. אמא שלי חיכתה לה למטה, היא תמיד הייתה יורדת במדרגות כי פחדה מהמעלית", אמרה קורל והוסיפה: "היא התלוננה למשטרה, ביקשו ממנה לבוא לתחנה אבל לא הבינו שהיא פחדה. הוא היה דופק להם בדלת, מוריד להם את החשמל. למה רק שקורה דבר כזה כולם נמצאים כאן? למה צריך להגיע למצב כזה שיקחו לך בן אדם יקר? רק אז כל המפקדים של המשטרה יעמדו פה ויחבקו אותנו".

"בעלה של אמא שלי ראה אותה על הרצפה בלי הכרה. היא לא שרדה. היא פחדה ממנו (מהשכן) אבל היא הייתה תמימה, לא חשבה שדבר כזה יכול לקרות לה. הוא ארב לה וחיכה שהיא תצא מהבית. אי אפשר להבין כמה טובה היא הייתה. אני לא יודעת איך לספר לילדים שלי שהוא לא יראו את דודה שלהם יותר", הוסיפו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302081042' autoplay='0' credit='' desc='אביה של לידר' poster='' kid='1_gkr1dobi' duration='']

אביה של לידר אמר בדמעות מחוץ לביתה: "היא הייתה ילדה טובה, מלאך שעזר לכולם". קרובי משפחתה הגיעו למקום. גיסה גר בעבר בדירתה במקומה, ומספר שאותו חשוד הציק גם לו: "פעם אחת הוא דפק לי בדלת ואמר לי יש רעש מהבניין שלכם ב-4 בבוקר. סגרתי לו את הדלת בפרצוף ומאז הוא התחיל להציק לה כל הזמן. כל איזה חודש חודשיים דפק לה בדלת, הציק לה, לא התייחסנו לזה כל כך. הוא כל הזמן היה מתלונן על רעשים, לא חשבתי בחיים שיקרה דבר כזה. אני בהלם עדיין".

הזירה בלוד
הזירה בלוד | צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לפרסומים שגויים מעולם לא התקבלו תלונות רשמיות בתחנת המשטרה בלוד מצד הקורבן בנוגע לחשוד, לפיכך כל טענה אחרת שגויה.  גם בבדיקה שנערכה במערכת מוקד 100 עפ"י כתובת הבניין, נמצא כי הפניה שהוגשה למוקד, עסקה באדם שמכבה אורות בבניין, ללא חשוד וללא כל חשד אחר. לפיכך, הניסיון לייצר מצג שווא של טיפול לקוי, כאמור שגוי וחוטא לאמת. כל פרסום שגוי העומד בסתירה לעובדות אלה, הנו באחריותו הבלעדית של הכתב".