הסוף לפרשת "המזוודות הוורודות": 4 הצעירות הודו בהברחת סמים

שנה אחרי שהן נתפסו בנתב"ג עם לא פחות מ-15 ק"ג של סמים, ארבל מזרחי, אוראל בן חיים, לי פוני ועידן צאובר הודו בהברחה במסגרת הסדר טיעון שנחתם איתן. על בן חיים נגזר גם עונש של 34 חודשים, לאחר שלא עמדה בתנאי השחרור שכללו הליכי שיקום וגמילה. האחרות נשלחו לתסקיר מבחן לקראת מתן גזר הדין

זמן צפייה: 02:36

פרשת "המזוודות הוורודות" - הסוף: שנה אחרי שארבע הצעירות מהמרכז נתפסו בנתב"ג עם לא פחות מ-15 ק"ג של סמים, ארבל מזרחי, אוראל בן חיים, לי פוני ועידן צאובר הודו היום (שני) בהברחה במסגרת הסדר טיעון שנחתם איתן. על בן חיים נגזר גם עונש של 34 חודשים, לאחר שלא עמדה בתנאי השחרור שכללו הליכי שיקום וגמילה. האחרות נשלחו לתסקיר מבחן לקראת מתן גזר הדין.

כזכור, ב-16 בינואר 2023 פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ארבע הצעירות נעצרו בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהגיעו ארצה בטיסה מברלין ונתפסו עליהן כ-15 קילוגרמים של סמים מסוכנים מסוג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני שקלים. כשבוע לאחר מכן, הותר לפרסום כי ארבע החשודות הן עידן צאובר בת ה-24, ארבל מזרחי בת ה-23, אור-אל בן חיים בת ה-24 ולי פוני בת ה-23. ב-2 בפברואר 2023 הוגש נגדן כתב אישום בבית המשפט המחוזי בלוד בגין יייבוא סם מסוכן בצוותא וקשירת קשר לביצוע פשע.

רגע המעצר של שתיים מהצעירות החשודות בהברחת סמים בנתב"ג
רגע המעצר של שתיים מהצעירות הנאשמות בהברחת סמים בנתב"ג | צילום: דוברות המשטרה
בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב"ג
בדיקת החומרים החשודים כסם שנתפסו בנתב"ג
עידן צאובר, אור-אל בן חיים, ארבל מזרחי, לי פוני, ארבעת החשודות בהברחת סמים דרך נתב"ג
ארבע הצעירות המואשמות בהברחת סמים, בבית המשפט אחרי מעצרן | צילום: חדשות 13

מכתב האישום שהגיש עו"ד גבי פאר עולה כי מזרחי יצרה קשר עם אדם נוסף על מנת לייבא סמים לישראל, וכדי להוציא את התוכנית לפועל הציעה לצאובר, פוני ובן חיים לטוס יחד לייבא את הסמים מברלין תמורת תשלום של 30 אלף שקלים, ועוד 3,000 שקלים עבור הוצאות טיסה ולינה. בהמשך, מזרחי הזמינה ושילמה במזומן עבור כרטיסי טיסה לארבעתן, ובהוראת האדם הנוסף, הוחלט כי הן יטוסו ב-12 בינואר יחד לברלין, וב-15 בינואר יחזרו צאובר ובן חיים יחזרו בטיסה אחת, ומזרחי ופוני בטיסה אחרת. יום לפני הטיסה חזרה קיבלו מזרחי ובן חיים קיבלו לידיהן את הסמים כשהם מוסלקים במכשירי סוני פלייסטיישן, בקבוקי שמפו ואריזות מים המלח.

ארבע הצעירות החשודות בהברחת סמים דרך נתב"ג
ארבע הצעירות הנאשמות בהברחת סמים דרך נתב"ג | צילום: מתוך אינסטגרם

לקראת הטיסה חזרה, הנאשמות חילקו את הסמים ביניהן בערך באופן שווה, ועלו כמתוכנן על הטיסה חזרה לישראל, כשסך הכול הן מחזיקות בכ-12 ק"ג קוקאין בשווי של בין 1,933,760 ל-2,296,340 שקלים, וקטמין במשקל של כ-2 ק"ג, בשווי של בין 133,440 ל-177,920 שקלים. עוד עולה מכתב האישום כי בין החודשים ספטמבר 2022 לינואר 2023 הנאשמות קשרו קשר, כל פעם בהרכב אחר מתוך הארבע, וייבאו סמים לישראל בסוג ומשקל שאינם ידועים, בהזדמנויות שונות, מברלין ומבודפשט.