בהרכב מורחב של 9 שופטים: הדיון בבג"ץ חוק הגיוס יתקיים ב-2 ביוני

הדיון בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בנושא השוויון בנטל נקבע ל-2 ביוני בשעה 9:00, ויישב בו הרכב בראשות ממלא-מקום נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן

חרדים בסמוך ללשכת גיוס
חרדים בסמוך ללשכת גיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בבית המשפט העליון הודיעו היום (רביעי) כי הדיון בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בנושא חוק הפטור מגיוס לחרדים יתקיים ב-2 ביוני בשעה 9:00, בהרכב מורחב של תשעה שופטים: ממלא-מקום נשיא העליון השופט עוזי פוגלמן, והשופטים יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, דוד מינץ, יעל וילנר, עופר גרוסקופף, אלכס שטיין וגילה כנפי-שטייניץ.

בתחילת השבוע ביקשה הממשלה מגיל לימון, המשנה ליועמ"שית, אישור לייצוג משפטי נפרד מהיועמ"שית גלי בהרב-מיארה, לקראת הדיונים בעתירות. בפנייה נכתב: "כפי שניתן להיווכח מעמדת ראש הממשלה בסוגיית הגיוס, אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי שבין עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעמדת הממשלה. ראוי כי בסוגיה ציבורית כה מרחיקת לכת, בעיצומה של מלחמה, יאושר ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירות אלה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

הוראת השעה שפטרה את החרדים מגיוס פקעה בשבוע שעבר, ומאז אין החלטת ממשלה או חוק שמסדירים את מעמדם ומעניקים להם פטור. ברמה התיאורטית, תלמידי הישיבות שנמצאים בגיל גיוס אמורים לקבל צו ולהתייצב בבקו"ם. עם זאת, ברור כי הדבר לא יקרה בטווח הזמן המיידי, שכן נדרשת עבודת מטה רבה והיערכות מסיבית של צה"ל לקליטת אלפי המגוייסים החרדים. במקביל, צו הביניים שהוציא בג"ץ נכנס לתוקף, והתקציבים לישיבות שתלמידיהן המחוייבים בגיוס לא יתייצבו - הוקפאו.