ניסיון החיסול של בנו של דומרני: סכסוך אישי או שליחת מסר לאב

במשטרה ממשיכים לחקור את ניסיון חיסולו של ניסים דומרני, בנו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, שנפצע קשה באשקלון הבוקר. שלושה חשודים המשתייכים למאפיה הקווקזית נעצרו כששני כיווני חקירה נבדקים: סכסוך של הבן עמם או קשר למלחמת הפשע בין דומרני ליריביו

זמן צפייה: 03:30

במשטרה העריכו אחר הצהריים (ראשון) כי ניסיון החיסול שבו נפצע קשה ניסים (נינה) דומרני, בנו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, לא כוון אליו אישית אלא שהיה מדובר בניסיון עקיף לפגוע באביו. אלא שמלבד כיוון החקירה הזה, במשטרה חוקרים גם אפשרות שמדובר בסכסוך אישי של דומרני הבן ולכן הגיעו במהירות למעצר שלושה חשודים המשתייכים למאפיה הקווקזית, המזוהה עם העבריין בני שלמה - יריבו של שלום דומרני.

שעות בודדות לאחר ניסיון החיסול שאירע במגרש מכוניות שבו עבד נעצרו שלושת החשודים, תושבי אשקלון, שהספיקו להגיע עד לדימונה. הרכב ששימש את החוליה לפי החשד אותר כשהוא שרוף בשדה פתוח.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203202036' autoplay='0' credit='' desc='מעצר החשודים בירי' poster='' kid='1_56fd7un0' duration='11']

דומרני הבן לא הלך עם שומרי ראש ולא חש סכנה אישית. גורמים המעורים בסכסוך בדרום אמרו כי אמנם לניסים דומרני יש עבר פלילי, אבל פחות התעסק בפשע בשנים האחרונות. "הערכה שלנו היא שזה ניסיון לפגוע באבא", אמר אחד הגורמים.

דומרני האב נמצא בעיצומה של מלחמה עם יריבו בני שלמה, סכסוך שגבה כבר כמה קורבנות. בין היתר, לפני חודש חוסל איש הכספים של דומרני, אבי ביטון. "זה אירוע משמעותי ולא נופתע אם תהיה תגובה ב-48 בשעות הקרובות", אמר גורם המעורה בסכסוך.

אבי ביטון, הבכיר בארגונו של דומרני שחוסל באשקלון
אבי ביטון, הבכיר בארגונו של דומרני שחוסל באשקלון

ביטון נלכד בתוך רכב שהתפוצץ באשקלון ומלבדו נפצעו עוד שני חברי הארגון. ביטון היה אחד האנשים המרכזיים בארגונו של דומרני, שניצל בשנת 2013 מניסיון חיסול, וגם אז נפצע באורח אנוש כתוצאה מפיצוץ רכב ורגליו נקטעו. כשבוע לאחר החיסול בוצע ירי לעבר סוכת האבלים של בני משפחתו של ביטון.

דומרני הבן שוחרר מהכלא בסוף שנת 2019 לאחר שריצה כשנתיים מאסר בפועל על עבירות של סחיטה באיומים. לפי כתב האישום אז, הוא תקף סוכן משטרתי משום שאיחר בהחזרת תשלומי הלוואה. אותו סוכן היה "חייל" בארגונו של שלום דומרני שהחליט לחצות את הקווים ואסף ראיות נגד בנו של ראש ארגון הפשיעה ונאשמים נוספים.