סטודנטים של המרצה החשוד בעבירות מין בבתו: "חוסר אמון בעולם"

קהילת העובדים הסוציאליים בארץ מתמודדת עם חשיפת זהותו של המרצה המבוקש מצד אחד, ומצד שני מי שלימד מאות מהם לזהות פגיעה מינית במשפחה ולטפל בה. "מרגישים שהזהות המקצועית שלנו שייכת לו"

זמן צפייה: 02:09

יומיים לאחר החשיפה הראשונה בחדשות 13, בקהילת העובדים הסוציאליים התקשו היום (שבת) להאמין כשהתבררה להם זהותו של המרצה, אקדמאי בכיר מהדרום שעסק בין היתר בטראומה מינית, שנעצר בחשד לביצוע עבירות מין בבתו. הזעזוע הוא מאוד-מאוד עמוק בקרב קהילת העובדים והעובדות הסוציאליות בארץ ובדרום בפרט", אמרה ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים.

ההלם מהחשיפה היה כפול: מצד אחד מדובר בדוקטור הנחשב לאחד המרצים המבוקשים בתחום, ומצד שני גם במי שלימד מאות עובדים ועובדות סוציאליות כיצד לזהות פגיעה מינית בתוך המשפחה ואיך לטפל בה. "אדם שפגע מינית בבת שלו, לכאורה, לקח ומינף את זה לאיזושהי עמדה מקצועית בכירה, זה בלתי נתפס", הוסיפה חרמוני.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החל ממחר: חזרה מלאה לבתי הספר, חובת עטיית המסכות בחוץ תבוטל

איראן פרסמה את תמונת החשוד בחבלה בנתנז: "נמלט מהמדינה"

הממלכה נפרדה בפעם האחרונה: הנסיך פיליפ הובא למנוחות

ג', סטודנטית לשעבר של המרצה החשוד
ג', סטודנטית לשעבר של המרצה החשוד | צילום: חדשות 13

סטודנטיות שלמדו תחתיו בשנים האחרונות סיפרו בשיחה עם חדשות 13 שהוא היה האורים והתומים בתחום. "הגעתי לבכי והגעתי לממש הרגשה של חוסר אמון בעולם", סיפרה ג', סטודנטית לשעבר של המרצה הבכיר. "הוא לימד אותנו, אבל יחד עם זה גם הביא מעצמו. חלקנו מרגישים שחלק מהזהות המקצועית שלנו כעובדים סוציאליים שייכת לו", הוסיפה ג'.

חשיפת החשדות בחדשות 13 עוררה סערה גדולה ברחבי הרשת, וגם הפעם היו מי שבניגוד לצו איסור הפרסום שניתן בבית המשפט, פרסמו את תמונתו של המרצה, בעוד שאחת מהן כתבה, "הוא נחשב לעילוי של צמרת העובדים הסוציאליים בארץ וכל העובדות הסוציאליות סגדו לו".

ביום שלישי הובא החשוד להארכת מעצר נוספת ובמסל"ן, מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, כבר זיהו את גודל המשבר. "הפרסומים הביאו להצפה גדולה ותחושת שבר המעוררים בגידה, חוסר אמון וחוסר אונים", כתבו במרכז הסיוע לנפגעים והודיעו כי ביום שלישי יתקיימו מעגלי שיח לנשות ואנשי מקצוע.

המרצה החשוד בביצוע המעשים
המרצה החשוד בביצוע המעשים