"סכסוכים לא נגמרים בכלא": מלחמות העולם התחתון מאחורי הסורגים

מלחמות העולם התחתון ששוטפות את רחובות הערים מעסיקות לא מעט את המשטרה. אבל הן לא נעצרות שם אלא חודרות גם אל מאחורי חומות הכלא - שם חיילי ארגוני הפשע מוצאים את עצמם אלה מול אלה. "אם הוא לא תוקף - הוא יהיה מותקף"

זמן צפייה: 10:59

אנחנו מכירים את המלחמות שלהם מהרחובות. מטעני חבלה, חוליות חיסול דקירות – הם מוכנים לעשות הכל כדי לפגוע ביריבים שלהם. אבל מה קורה כשהם נכנסים לכלא? מתברר שהמלחמות של ארגוני הפשיעה ממשיכות, ואף מתגברות כאשר הם נכנסים אל מאחורי סורג ובריח.

דווקא בכלא, כך מתברר, אין לחברי ארגון הפשיעה הרבה ברירות, ולעתים הם חייבים לייצג את הארגון בכבוד. "אם חבר ארגון רואה מסוכסך של הארגון שלו הוא חייב לפגוע בו", מסביר א', קצין מודיעין בשירות בתי הסוהר, "אחרת מעמדו ייפגע בארגון".

כלא
כלא

אחת השאלות הקשות הן כיצד יש לפזר את חברי ארגון הפשיעה בין בתי הכלא השונים: האם להשאיר את כולם בתוך אגף אחד ולתת להם לצבור כוח, או האם לפזר אותם בין האגפים, אבל אז להסתכן בחיסולי חשבונות. מפקד כלא מעשיהו גנ"מ עודד עג'מי מסביר כי "אנחנו צריכים לשמור על חיי אדם. כל יום אנחנו עושים הערכת מצב כי הסכסוכים משתנים כל הזמן. אנחנו אוספים את המודיעין שלנו בעזרת המשטרה, וגם בעקבות תשאול את האסירים. לא תמיד מספרים לנו את האמת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212281734' autoplay='0' credit='' desc='ניסיון החיסול של העבריין חזי ראובן בטורקיה' poster='' kid='1_olaxnk60' duration='']

העבריין חזי ראובן, שבעבר היה חבר בארגון פשיעה, ישב בהפרדה וניצל לאחרונה מניסיון חיסול בטורקיה שם הוא שוהה, מסביר כי "אם אתה רואה בן אדם שהוא פגע בחבר שלך, אוטומטית אתה תפעל. מה יעשו לך, יכניסו אותך לצינוק? עברתי את זה ובגלל זה הייתי בהפרדות הארציות. 50 פעם הייתי בצינוק. בכלא אתה צריך להיות עם 50 עיניים".