לאחר שנתיים וחצי: הורשע המדריך שתקף מינית קטינות בקיבוץ בדרום

המדריך, שנעצר בעקבות חשיפת חדשות 13, הורשע בכל הסעיפים שהופיעו בכתב האישום. במהלך המשפט העידו הקטינות שנפגעו, חלקן בנות 5 בלבד, והשופטים ציינו כי הם התרשמו מעדויותיהן וכי יש לתת בהן אמון מלא

זמן צפייה: 01:36

בעקבות חשיפת חדשות 13: בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (רביעי) מדריך מקיבוץ בדרום בעבירות מין, לאחר שתקף ילדות ונערות שאותן הדריך. שש מהבנות שנפגעו, בהן בנות 5 בלבד, העידו באומץ במהלך המשפט וסייעו בהרשעה. השופטים ציינו בפסק הדין כי הם מתרשמים מהעדויות של הקטינות ומאמינים שיש לתת אמון מלא גם בעדויותיהן אצל חוקרי הילדים. בעקבות זאת, הורשע המדריך בכל האישומים שהופיעו בכתב האישום.

המדריך נעצר לפני כשנתיים וחצי והיה אמור לשהות בקיבוץ במעצר בית לאורך המשפט. בעקבות זאת, יצאו ההורים של הקטינות למאבק נגדו וביקשו להרחיק אותו מהקיבוץ לצמיתות.

עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, שייצגה את הקטינות, אמרה לאחר מתן פסק הדין: "כששלוש שנים צריכות ילדות בגיל כל כך קטן, גיל 5, לחכות לצדק שיופיע - מערכת המשפט צריכה לחשוב עוד פעם מה ניתן לעשות כדי לקצר את עינוי הדין, במיוחד כשמדובר בילדים ומדובר בפדופיליה".

.בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר התפוצצותה של הפרשה, סיפרה מ', שבתה היא אחת מהנפעות, על השתלשלות האירועים. "הפוגע כינס את שכבת הבנות ושאל 'מי אמיצה?', ואז הוא לקח אותה וביקש ממנה לגעת בו, והוא נגע בה, ביקש שהיא תישאר עם תחתונים", סיפרה מ', והוסיפה: "הבת שלי אמרה לי: 'אמא, אני ילדה אמיצה, אז הרמתי את היד". במקביל, החלו להופיע עדויות נוספות על התנהגות מינית בלתי הולמת מצד המדריך, בן הקיבוץ.

בתחילתה של הפרשה התיק נסגר, אך הוא נפתח שוב בשל תלונות נוספות. עדויותיהם של הילדים שרטטו דרך פעולה דומה, שלאחריה ההורים הבינו את היקף התופעה. "בגלל שבכל זאת מדובר ביישוב קטן, ועובר עוד יום ועוד שבוע ועוד מקרה צץ", סיפר אחד האבות שבתו נפגעה והוסיף בנוגע לבקשת ההורים כי התוקף לא יוחזר לקיבוץ: "אי אפשר לדרוש מאותו תוקף שלא יתקרב לבתי הקורבנות כשהוא בקו אווירי של מטרים ספורים".