העובד בבית גנץ שמסר מידע להאקרים איראניים נידון ל-3 שנים

בית המשפט אישר את הסדר הטיעון עם עומרי גורן, שעבד בביתו של שר הביטחון בראש העין, לאחר שהורשע בניסיון מסירת ידיעה לאויב. במסגרת ההסדר הוא נידון לשלוש שנות מאסר

עומרי גורן

בית המשפט המחוזי בלוד אישר הבוקר (שלישי) את הסדר הטיעון עם עומרי גורן, עובד הניקיון שעבד בביתו של שר הביטחון בני גנץ, שהורשע בניסיון מסירת ידיעה לאויב ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר.

עורכי הדין ענת יערי וגל וולף שמייצגים את גורן מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו: "בסופו של דבר, ובניגוד לכל הפרסומים של הפרקליטות, כפי שטענו מתחילת הפרשה, אין המדובר במרגל ולא בפרשת ריגול, אלא מדובר באדם שהסתבך בחובות כלכליים, זיהה פירצה במעגל האבטחה וניסה לרמות ולהוציא כספים מהאקרים. גרסתו של הנאשם התקבלה במלואה וההסדר שהגיעו אליו הצדדים משקפת את מצב הדברים שטענו מתחילת הפרשה".

גורן, שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ, הואשם כי פנה לקבוצת האקרים המזוהה עם איראן והציע לה לסייע לה תמורת תשלום. לפי כתב האישום, גורן איתר נציג של קבוצת ההאקרים שנקראת "בלאק שאדו" והציע בין היתר לשתול "תולעת" שתאפשר לפרוץ למחשבו של שר הביטחון.

גורן צילם תמונות ושלח להאקרים כדי להוכיח את רצינותו וכעבור כמה ימים הוא נעצר על ידי השב"כ לפני שהצליח להעביר מידע רגיש.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

בשב"כ תחקרו את האירוע וגילו כי התגלו כשלים מקצועיים בהליך האבחון הביטחוני של גורן, בשל פערים מקצועיים ופערים בתהליכי העבודה, לפי המסמך. כמו כן, התגלו ליקויים בתהליכי הבקרה שאמורים היו לאתר את הטעות לאחר מעשה.

כמו כן, נמצא פער בתהליך העבודה המסנכרן באופן קבוע בין כלל הגורמים העוסקים באבטחת השר וסביבתו. במסגרת הפקת לקחים מיידית ובהנחיית ראש השירות, בוצעה גם בדיקת רוחב מול כלל האישים המאובטחים. הוחמרו נהלי הבדיקה והאבחון של המעגלים הקרובים לאישים המאובטחים. בנוסף, חודדו ורועננו הממשקים ותחומי האחריות שבין היחידה לאבטחת אישים לבין הקב"טים במשרדי הממשלה שאחראים על בתי האישים.