היועמ"שית הודיעה לנתניהו: לא אגן על מינוי דרעי בבג"ץ

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה לראש הממשלה כי תגן על תיקון החוק, אך בשל עילת הסבירות היא לא תגן על מינויו של יו"ר ש"ס לשר בדיון שייערך ביום חמישי בבג"ץ, ואישרה לו ייצוג נפרד

זמן צפייה: 06:32

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה הבוקר (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא לא תגן על מינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר בדיון שייערך ביום חמישי הקרוב בבג"ץ, ואישרה לו ייצוג נפרד. היועצת הבהירה לנתניהו שתגן על תיקון החוק, אבל לא תגן על מינוי דרעי בגלל עילת הסבירות. כמו כן, בהמשך לבקשתה של בהרב-מיארה, בג"ץ הסכים לדחות את קבלת עמדתה עד מחר בשעה 13:00.

במצב כזה מי שייצג את ראש הממשלה מטבע הדברים יהיה מיכאל ראבילו, מקורבו ועורך דינו שייצג אותו בעתירת ה-11-0, שנגעה לעצם הזכות שלו להרכיב ממשלה. את דרעי ייצג בעתירה נבות תל-צור, שייצג אותו בעבר אותו בהליכים הפליליים, וגם לו ניסיון בהליכים חוקתיים.

בתוך כך, היום כבר הייתה בהרב-מיארה אמורה להגיש את תגובתה לעתירה נגד מינוי דרעי, אך היא ביקשה לדחות את הגשת תגובתה למחר ב-17:00, ואף הציעה לדחות בכמה שעות את הדיון בבג"ץ שנקבע ליום חמישי.

אריה דרעי
יו''ר ש''ס, אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיון בג"ץ הוא כמובן דרמטי, לא רק בדבר מקומו של דרעי בממשלה כשר הפנים והבריאות, אלא כיוון שאם מינויו של דרעי יפסל ויחייב את נתניהו לפטר את דרעי מהממשלה - המשמעות תהיה תחילת המערכה של הממשלה נגד מערכת המשפט ורצף החקיקה, בהם גם ביטול עילת הסבירות ופסקת ההתגברות.