פרשת דרעי: לקראת הכרעה השבוע - חילוקי דעות אם לסגור את התיק

היועמ"ש יפרסם בקרוב את החלטתו בנוגע לפרשה. בפרקליטות המליצו על הגשת אישומים - אבל יש בסביבת מנדלבליט מי שסבור שיש לסגור את התיק. הערכה: אם יוגש כתב אישום - הוא יהיה רק על עבירות מס

זמן צפייה: 00:57

בשבוע הקרוב צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדללביט לפרסם את החלטתו בעניין פרשת השר אריה דרעי, הנחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ושבועת שקר. נראה כי במשרד המשפטים יש חילוקי דעות באשר לסוגיה.

הפרקליטה ליאת בן ארי ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן המליצו להגיש כתב אישום נגד דרעי, אבל יש בסביבות היועץ מי שסבור שיש לסגור את התיק - ולכן ההחלטה של מנדלבליט אינה מובנת מאליה. התיק נמצא אצלו כבר כמה חודשים, ובימים הקרובים כאמור הוא ככל הנראה יקבל החלטה. ההערכה היא שאם יוגש כתב אישום, מה שלא בטוח כלל שיקרה, הוא יהיה מינורי, של עבירות מס בלבד.

עוד בחדשות 13:

לפיד: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו"

שבת של מחאות: אלפים מפגינים מול מעון רה"מ בירושלים ובקיסריה

אלפי לבנונים הפגינו מול הפרלמנט בביירות: "אתם רוצחים"

שר הפנים, אריה דרעי
שר הפנים, אריה דרעי | צילום: רויטרס

באוגוסט 2019 העביר פרקליט המדינה דאז שי ניצן את חוות דעתו ליועמ"ש, לפיה הוא ממליץ להגיש כתב אישום נגד יו"ר ש"ס. פרקליט המדינה אימץ למעשה את המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה וקבע כי יש להעמידו לדין ולהגיש כתב אישום נגד השר.

בחודש נובמבר אשתקד המשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד דרעי בעבירות מס במיליוני שקלים, בהלבנת הון, בשיבוש הליכי משפט ובשבועת שקר למבקר המדינה ויו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו. המשטרה המליצה להעמיד לדין גם אחיו של שר הפנים, סגן יו"ר קק"ל שלמה דרעי. הודעות שנמסרו מלשכת דרעי ומפרקליטו של אחיו מכחישות את המיוחס להם.

אריה דרעי
אריה דרעי

החקירה, שהתנהלה ביחידת להב 443, החלה ב-2015 ועסקה במאות אלפי שקלים שהועברו לדרעי מאנשי עסקים, בעסקאות למכירת נכסים בבעלותו במספר מקומות בארץ. זאת, לאחר שנפל חשד בטיב התשלומים ובאופן הדיווח עליהם ליו"ר הכנסת, מבקר המדינה ולרשויות המס. באפריל 2016 החקירה בפרשה הפכה לגלויה, ועשרות מעורבים בה נחקרו. במאי 2017 דרעי נחקר באזהרה.

על פי המשטרה, דרעי חשוד גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר ששוחח עם ראש המטה שלו משה ארבל, המעורב בפרשה ואף מסר עדות במסגרתה, מיד בסיום חקירתו – חרף העובדה כי הוזהר שלא לעשות זאת, וכי הובהר לו שמדובר בשיבוש ראיות. טרם הסתיימה חקירה של פרשה אחרת שבה מעורב דרעי.