ביהמ"ש: נדחתה תביעת הדיבה של יועצי נתניהו נגד אהוד ברק

ברקע הביקורת של דו"ח מבקר המדינה על מימון של ייעוץ משפטי ליועציו של ראש הממשלה לשעבר, תביעתם של היועצים טופז לוק ועופר גולן נגד ברק על מימון מחאת "הדגלים השחורים" נדחתה. ממשרדו של ברק נמסר: "טוב שבית המשפט תורם לעצירת הניסיון להכתים את תנועת המחאה"

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: רויטרס

בית המשפט הודיע הבוקר (שני) נדחתה תביעת הדיבה שהגישו יועצי נתניהו, טופז לוק ועופר גולן כנגד אהוד ברק. ממשרדו של אהוד ברק נמסר: "טוב שבית המשפט תורם לעצירת הניסיון להכתים את תנועת המחאה באמצעות תביעות השתקה קנטרניות".

עורכי הדין ארי הלל וליאור גרו ממשרד עוה"ד הלל גרו אלמליח אשר ייצג את ראש הממשלה לשעבר ברק: "שמחים מאוד על התוצאה וטוב היה לו התביעה לא היתה מוגשת מלכתחילה".

כזכור, לפני שנתיים נטען כי עמותת "אחריות לאומית", שהקים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, היא זו שעומדת מאחורי מחאת "הדגלים השחורים" נגד אי נכונותו של יולי אדלשטיין לכנס את המליאה להצבעה על החלפת יו"ר הכנסת. עוד נטען כי עו"ד אושי אלמליח, שמנהל את העמותה, הוא מקורב לברק.

הפגנת ''הדגלים השחורים'' | צילום: אורן שדה

העמותה הוציאה קרוב  ל-100 אלף שקלים, על ציוד, על שירותי הדוברות של רועי נוימן, וייתכן שגם תשלם את דוחות המשטרה שקיבלו המפגינים. בין היתר, נחשפה בחדשות 13 חשבונית על סך 25 אלף שקלים ששילמה העמותה עבור מימון ציוד.

מראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נמסר בתגובה: "מחאת הדגלים השחורים היא מופע מרגש של התעוררות אזרחית ספונטנית נגד ניסיון הפיכה שלטונית. ברק מזדהה בכל ליבו עם היוזמה, הביע תמיכה פומבית בחבורת הצעירים שהובילו אותה, ומצר על כך שהמטרה טרם הושגה. המאבק צריך להמשך, כל היתר לא חשוב".

בתוך כך, דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם אתמול מתח ביקורת על התנהלות מפלגת הליכוד בכך שמימנה הוצאות של ייצוג משפטי ליועציו של ראש המפלגה בנימין נתניהו. מדובר בייצוגם בין היתר של יונתן אוריך ועופר גולן בפרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

עופר גולן ויונתן אוריך
עופר גולן ויונתן אוריך | צילום: רון קדמי

לפי הדו"ח של המבקר מתניהו אנגלמן, בליכוד מימנו ייצוג משפטי של עובדים, יועצים ובעלי זיקה לסיעה במסגרת חקירתם הפלילית, שימוע והליכי ערעור שונים בהיקף של 336 אלף שקלים. במפלגה מימנו ייצוג של ארבעה עובדים, יועצים ובעלי זיקה, בהם כאמור אוריך וגולן, כש-96 אחוזים מהסכום שולם למשרדו של עו"ד עמית חדד, שמייצג בין היתר את נתניהו עצמו במשפטי תיקי האלפים.