שתה והכה בפטיש כי רצתה לעזוב אותו: אישום נגד רוצח דריה לייטל

לפי כתב האישום שהוגש נגד ג'וסיה לייטל בן ה-36 מחיפה, הוא החליט להרוג את בת זוגו על רקע רצונה לעזוב אותו. בשעת לילה מאוחרת, כאשר שלושת הילדות שלהם ישנות בחדר הסמוך, הוא הכה וחנק אותה - ואז וידא את מותה בעזרת מכת פטיש בראשה

דריה לייטל שנרצחה בחיפה ובעלה

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד ג'וסיה לייטל בן ה-36 בגין רצח בנסיבות מחמירות, לאחר שהכה למוות את בת זוגו דריה לייטל בת ה-31 לפני כשבועיים וחצי בביתם בחיפה, בעת ששלושת הילדות שלהם ישנו בחדר הסמוך. עם הגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד מפרקליטות מחוז חיפה, יחסיהם של הנאשם והמנוחה היו מעורערים, והיא שקלה לעזוב אותו ובהמשך להתגרש ממנו מאחר שהרגישה שהוא מסוכן ושלא טוב לה איתו.

ב-17 במרץ השנה, בשעות הלילה, הלכה המנוחה לישון כאשר הנאשם שהה בסלון, לאחר ששתה מספר בקבוקי בירה, ואז הוא החל לערוך חיפוש במחשב בו נהגה המנוחה להשתמש וכן בטלפון הסלולארי שלה, במטרה לבדוק האם היא בוגדת בו. במהלך החיפוש הנאשם מצא התכתבויות של המנוחה עם חברות שלה, מהן הסיק כי בכוונתה לעזוב אותו, והדבר עורר את כעסו.

דריה לייטל שנרצחה בחיפה ע''י בעלה
דריה לייטל

לאחר מספר שעות התעוררה המנוחה משנתה עקב בכי של אחת מהילדות, ניגשה לחדר השינה של הילדות והרדימה אותה, ולאחר מכן הלכה לסלון. הנאשם, שהיה כעוס, התעמת עם המנוחה על רקע רצונה לעזוב אותו, והמנוחה השיבה לו שהוא מסוכן ושלא טוב לה איתו. הנאשם בתגובה צעק לה שתיקח את הדברים שלה ותעזוב את הבית. המנוחה השיבה לו שהיא תעזוב את הבית יחד עם הילדות.

בשלב זה גמלה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוחה, והוא היכה את המנוחה בצלעותיה ולאחר מכן התחיל לחנוק את המנוחה. כאשר הוא חש שהמנוחה הפסיקה להיאבק בו, הוא הרפה מצווארה. בהמשך לכך, הנאשם בדק אם המנוחה נושמת, הבין שהיא עדיין בחיים, וכדי לוודא את מותה נטל פטיש והיכה אותה בראשה בשעה שהייתה שרועה על הרצפה.

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
הבניין בו גרה דריה לייטל עם בעלה | צילום: פלאש 90

כוחות משטרה ומד"א שהגיעו לדירה מצאו את דריה ללא רוח חיים, ובהמשך מעצרו של החשוד הוארך. הזוג היה מוכר למשטרה ולרווחה, בגין אירוע קודם שהתרחש לפני כשנתיים, בו הגבר תקף את אשתו ואיים להרוג אותה. כתב אישום הוגש נגדו, אך השניים חזרו להיות יחד.

ד"ר דניאלה מזור, חברתה של דריה, סיפרה אחרי הרצח: "היה פה משבר ורצון שלה לחיים אחרים. היא ידעה שהיא תיפרד ממנו בקרוב. לא חשדנו לשנייה. איך בן אדם מגיע למצב כזה שהוא מוחק אותה?". מזור סיפרה שחברתה למדה פסיכולוגיה וספרדית תוך כדי גידול ילדיה: "היא אישה מדהימה ודוגמה למופת, שהקריבה את עצמה כדי שהבנות יהיו בסדר. צריך שנפתח כולנו את העיניים. אני רוצה שנזכור אותה ונאהב אותה. אני מקווה שהוא יקבל את העונש שהוא צריך לקבל".