היועמ"ש: אין מניעה משפטית למינוי דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה

מנדלבליט הודיע כי חרף עמדתו, לפיה המועמד שבחר שר המשפטים אינו מתאים לתפקיד - הוא לא יתנגד למינויו. זאת, לדבריו, "בשל האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת פרקליטות המדינה"

זמן צפייה: 00:22

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (רביעי) שאין מניעה משפטית למינויו של עו"ד דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה - וכי לא יתנגד למהלך.

החלטת היועמ"ש התקבלה חרף אי שביעות רצונו מהבחירה של שר המשפטים אמיר אוחנה באלדד. "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. אני סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד".

"על אף האמור", המשיך מנדלבליט, "מצב שבו מינויו של מ"מ פרקליט המדינה הופך לזירת עימות - אינו רצוי. יש בו כדי לפגוע בעבודה הפרקליטות ובאמון הציבור. מתוך תחושת אחריות, החלטתי - לא בלי היסוס - כי במצב הדברים הנוכחי, האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת פרקליטות המדינה מחייב כי למרות כל האמור לא אעמוד על התנגדותי למינוי".

עוד בחדשות 13:

מנדלבליט מתלבט אם לקבוע שיש מניעה למנות את דן אלדד

בניגוד לעמדת היועמ"ש: אוחנה מינה את דן אלדד למ"מ הפרקליט

מכה קשה לאוחנה: בן ארי ויתרה על מינויה למ"מ פרקליט המדינה

כאמור, בתחילת השבוע מינה שר המשפטים את אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. זאת, בניגוד להמלצתו של היועמ"ש אביחי מנדלביט למנות בכירים אחרים ."סעיף 23א' לחוק המינויים מורה כי השר ימנה מ"מ מקרב עובדי המדינה. לכן, שמות אחרים שהועלו בפני השר לא באו בחשבון", נמסר בהודעת המינוי. עוד נמסר מאוחנה: "אני מברך את אלדד ומאחל לו בהצלחה, הניסיון והידע הרבים לצד התכונות המאפיינות אותו, הביאו אותי למסקנה שהוא האדם הנכון להוביל את הפרקליטות בעת הזו".

בתגובה לכך, הודיע נציב שירות המדינה כי אלדד עומד בתנאי הסף לתפקיד – בניגוד לעמדתו בנוגע לאורלי בן ארי.

כזכור, שבעה אנשים רואיינו לתפקיד והוצעו ע"י היועץ: המשנים לפרקליט המדינה – עו"ד שלמה למברגר, עו"ד אורית קוטב, עו"ד נורית ליטמן, עו"ד ליאת בן ארי; פרקליטי המחוז הוותיקים – עו"ד עמית איסמן (אשר שימש גם כמשנה לפרקליט המדינה), עו"ד ליאורה חביליו ועו"ד ציון אילוז. עם זאת, לבסוף החליט אוחנה לבחור במועמד שאינו מופיע ברשימת ההמלצות של מנדלבליט.