הותר לפרסום: יאנה בלום היא הנהגת החשודה במעורבות בתאונה בדרום

בת ה-25 מראשון לציון חשודה בהמתה בקלות דעת ובנהיגה תחת השפעת סמים, ומעצרה הוארך עד ליום שני. הצעירה, שמאושפזת בביה"ח סורוקה, טענה בחקירתה כי אינה זוכרת מה אירע בזמן התאונה שהביאה למותו של מעיין דומנוביץ' בן השנה ולפציעתם של 5 בני משפחה נוספים

זמן צפייה: 05:00

יאנה בלום, בת 25 מראשון לציון, היא הנהגת שנעצרה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים הקטלנית בנגב ביום העצמאות, בה נהרג מעיין דומנוביץ' בן השנה ונפצעו חמישה בני משפחה נוספים. בלום חשודה בהמתה בקלות דעת ובנהיגה תחת השפעת סמים, ובבדיקת דם שבוצעה התגלתה בגופה כמות אלכוהול פי שלושה מהמותר ומריחואנה. בדיון שהתקיים הלילה (ראשון) בעניינה בבית משפט השלום בבאר שבע, הוחלט על הארכת מעצרה עד ליום שני.

בחקירתה של בלום טענה כי אינה זוכרת מה קרה, והדיון בעניינה התקיים בהיעדרה, מאחר והיא מאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. סניגוריה טענו כי לאור העובדה כי נעצרה לפני כניסת שבת, והדיון התקיים רק אחרי השעה 24:00, מדובר במעצר לא חוקי, אך בית המשפט דחה את הטענה.

עו"ד גיא שמר המייצג את החשודה אמר: "מדובר בצעירה נורמטיבית, שירתה בחיל המודיעין, עובדת למחייתה כגרפיקאית. היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה. היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש. איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה? המסוכנות נוגעת לנהיגה על הכביש. נשלל לה הרישיון. אין לה יכולת תנועה. היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה. וביקשה להשתתף באבל הכבד של המשפחה".

השופטת עירית קויפמן קבעה כי יש חשד סביר נגד בלום. "על פי החשד המשיבה נהגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, כאשר היא סוטה מנתיב הנסיעה". השופטת קבעה כי יש עילת מעצר של מסוכנות, בין היתר לאור עבירה דומה שביצעה.

יאנה בלום, החשודה בתאונה בנגב
יאנה בלום, החשודה בתאונה בנגב

עו״ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, התייחס לתאונה הקשה, ותקף: "המדינה הרימה ידיים במאבק בתאונות הדרכים". עוד אמר: "הלב נשבר כשרואים כיצד חייה של משפחה שלמה נהרסו בגלל נהיגה בשכרות. צעירה בחרה לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה כי היא לא פחדה להיתפס על ידי המשטרה - זו התוצאה הישירה למחסור ב-200 ניידות משטרה באגף התנועה ומחסור במאות שוטרים. כשלא רואים כמעט ניידות משטרה בכביש הנהגים מקבלים מסר שהסיכוי שיתפסו אם ינהגו שיכורים או תחת השפעת סמים הוא קטן מאוד. במשרד לביטחון פנים קיבלו תוספת תקציב ולכן חייבים לחזק את הנוכחות המשטרתית בכבישים כדי לייצר אווירה הרתעתית".

Krhuzy
מעיין בן השנה שנהרג בתאונת הדרכים | צילום: דוברות איחוד הצלה/באדיבות המשפחה

נזכיר כי התאונה התרחשה ביום רביעי בכביש 40, ובמהלכה נהרג התינוק בן השנה ונפצעו חמישה מבני משפחת דומנוביץ', תושבי היישוב נוקדים שבגוש עציון. אב המשפחה, אליה ובנו אורי בן ה-7 נפצעו באורח קשה. האם, אילה, ושני ילדיהם הנוספים, בני 4 ו-6, נפצעו באורח בינוני.

בלום, כך מספרים בסביבתה, עברה טרגדיה קשה במהלך חייה, כאשר אביה נרצח בפיגוע בדולפינריום בתל אביב בשנת 2001, כאשר הייתה בת 3. ברשתות החברתיות היא מרבה לשתף על הקשיים שחוותה, ולשתף לא מעט כתבות הנוגעות לחשיבות רכיבה בכבישים עם קסדה. היא מכחישה את המיוחס לה וטונעת שלא שתתה או צרכה סמים ביום בו אירעה התאונה.