בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות: אישום נגד ח"כ עופר כסיף

אחרי שבמאי 2022 פורסם תיעוד של ח"כ כסיף כשהוא מכה שוטר בהפגנה בדרום הר חברון, הודיעה היועמ"שית בהרב-מיארה כי החליטה להגיש נגדו כתב אישום בגין תקיפה בנסיבות מחמירות. פרקליטו של כסיף: "סבורים שההחלטה שגויה, אך יש לכבד אותה"

ח"כ עופר כסיף מכה שוטר

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה היום (רביעי) כי החליטה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. כתב האישום מתייחס לאירוע שבו תועד חבר הכנסת מכה שוטר בהפגנה בדרום הר חברון במאי 2022, אז הגיע כסיף הגיע עם רכבו והתבקש לעצור על-ידי שני שוטרים. אחד מהם דפק על מכסה המנוע של המכונית - ולאחר מכן יצא כסיף מהרכב והכה את השוטר בראשו. בין השניים התגלע עימות, שבמהלכו צעק כסיף על השוטר כי יש לו חסינות בשל היותו חבר כנסת.

לפי כתב האישום, "כוחות הביטחון תחמו את המפגינים בשטח מוגדר על ציר העפר, באופן שנועד למנוע מהם חסימה והפרעה של התנועה בכביש 317. לצד זאת, בהתחשב בחסינות הנאשם כחבר כנסת, אפשרו לו הכוחות לנוע באורח חופשי ברגליו אל השטח המוגדר להפגנה ומחוצה לו. בשעה 12:00 לערך, ביקש הנאשם מעוזרו הפרלמנטרי עידו חנין להביא את רכבו אל מתחם ההפגנה שעל ציר העפר, העוזר החל לנסוע ברכב מכיוון כביש 317 אל מתחם ההפגנה, אך כוחות הביטחון עצרו אותו על ציר העפר, במרחק של כ-20 מהמפגינים. כשהבחין הנאשם בדבר, הוא הגיע אל הרכב על מנת לנהוג בו בעצמו ולהעבירו בכיוון מתחם ההפגנה.

"קצין משמר הגבול דור אמיתי הודיע לנאשם כי אין באפשרותו לעבור ברכבו בשל החשש לשלום המפגינים שעל הציר, וכיוון שמדובר בדרך המובילה לשטח A - אשר הכניסה אליו אסורה לאורחים ישראלים. הנאשם אמר לפקד אמיתי כי חסינותו מאפשרת לו מעבר חופשי עם הרכב, וכי אין לשוטרים במקום סמכות למנוע ממנו לנסוע לאן שיחפוץ. פקד אמיתי עמד בסירובו, ובין השניים התפתח ויכוח שכלל החלפת האשמות, במהלכו טען כל אחד מהם כלפי השני כי הטיח בו דברי איום קשים. במהלך הוויכוח קילל הנאשם נמרצות את פקד אמיתי ואת השוטר יצחק אזולאי, שצידד בדברי אמיתי כי הנאשם הוא שאיים עליו, בין היתר במילים 'שקרן מטונף', 'רמאי', 'פושע"' 'חלאות המין האנושי' ו'אפס מאופס'".

ח"כ עופר כסיף
ח"כ עופר כסיף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לאחר מכן, נכנס הנאשם אל הרכב ושוחח במכשיר הטלפון הסלולרי. השוטר אזולאי עמד בזמן זה בחזית הרכב, על מנת לחסום את תנועתו. בחלוף מספר דקות, בשעה 12:13, נסע הנאשם מספר מטרים לאחור ואז החל להתקדם בנסיעה איטית לפנים, כאשר השוטר אזולאי עודנו עומד בכיוון נסיעתו והנאשם מבחין בו, עד אשר פגע הרכב ברגל שמאל של השוטר אזולאי, ונעצר. הנאשם עשה כן בכוונה להכשיל את השוטר אזולאי בתפקידו ולגרום לו לזוז מן הדרך. בתגובה לפגיעה בו, הכה השוטר אזולאי בשתי ידיו במכסה המנוע של הרכב, והתקדם לעבר דלת הנהג כשהוא צועק על הנאשם שלא ייכנס בו ולא ייצמד אליו.

"הנאשם פתח את דלת הרכב תוך שהוא צועק על השוטר אזולאי - 'חרא, לא נגעתי בך''. הנאשם נעמד, ודלת הרכב חצצה בינו לבין השוטר אזולאי. השוטר אמר שזו הפעם האחרונה שהוא נצמד אליו ונופף באצבעו כלפי הנאשם, עד שנגעה קלות בפני הנאשם בתגובה, אז הרים הנאשם את ידו הימנית וחבט באמצעותה בחזקה. במעשיו תקף הנאשם שוטר בתקיפה הקשורה למילוי בכוונה להכשילו בתפקידו או למנוע או להפריע אותו מלמלאו".

ח"כ עופר כסיף
ח"כ עופר כסיף | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את חבר הכנסת כסיף, מסר בתגובה: "אנו סבורים שההחלטה שגויה, אך יש לכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם כמובן בבית משפט השלום בירושלים. במקביל, ננצל הזדמנות זו כדי לקרוא ליועצת המשפטית לממשלה לבלום את גל האלימות של גורמים במשטרת ישראל בהשראת השר הפשיסט לביטחון פנים לצורך דיכוי מחאות חשובות ולגיטימיות נגד ממשלת ישראל - מחאות שמצויות בתשתית המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם במדינת ישראל".