המתלוננת הבריטית שינתה גרסתה; "כל החשודים ישוחררו היום"

פרסום ראשון: התיירת נחקרת כעת במשטרה באזהרה. שבעת החשודים באונס בקפריסין צפויים להשתחרר במהלך היום. אביו של אחד מהנערים לחדשות 13: "האמת יצאה לאור - הילדים לא עשו כלום"

זמן צפייה: 03:06

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: לפי ההערכות, שבעת הנערים הישראלים שנמצאים במעצר בקפריסין בחשד לאונס התיירת הבריטית - צפויים להשתחרר במהלך היום. זאת, לאחר שהמתלוננת שינתה את גרסתה וכעת היא נחקרת באזהרה, כך פורסם לראשונה בחדשות 13. אביו של אחד מהחשודים אמר לחדשות 13 כי "האמת התבררה ויצאה לאור. הילדים האלה לא עשו כלום - ונעשה קידוש השם גדול".

בתוך כך, במהלך היממה האחרונה היו אינדיקציות לכך שיש סדקים בגרסתה של המתלוננת. דוגמה לכך היא אחד הסרטון שדלף לרשת ובו נראה החשוד המרכזי מקיים יחסי מין עם המתלוננת. בסרטון נראים החשוד והמתלוננת מקיימים יחסי מין לא אלימים, בניגוד לטענות. בנוסף, עולה כי במהלך חקירתה, תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים.

עורך הדין יניב הברי, שמייצג כמה מהנערים החשודים, אמר בריאיון לאילה חסון ב-103 FM: "דיברתי עם חוקר המשטרה והוא סיפר לי שמשחררים את הנערים היום בערב. הבשורות הטובות הן שהאמנו בלקוחות שלנו, הם ילדים טובים, חפים מפשע שנעצרו פה בלי שום סיבה - והנה האמת יצאה לאור".

לכתבות נוספות בנושא: 

החשד לאונס בקפריסין: אחד הסרטונים מליל האירוע דלף לרשת

משטרת קפריסין שוקלת: חסינות בתמורה לשמות החשודים שלא נתפסו

משטרת קפריסין חושדת: נערים נוספים השתתפו באונס וברחו לישראל

עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין
עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין | צילום: החדשות 13

עו"ד ניר יסלוביץ', שמייצג כמה מהנערים החשודים, אמר: "כפי שטענתי לאורך כל ההליך, לא היה בקפריסין אונס. הצעירים שיצאו לחופשה שהפכה לסיוט יצאו לביתם עוד היום, כולם יחזרו לביתם ולמשפחותיהם. משטרת קפריסין ביצעה חקירה מקצועית ויסודית".

כזכור, ביום חמישי שוחררו ממעצר חמישה מהנערים שנחשדו באונס - ושבו ארצה. תחילה, מעצרם שבעת החשודים באונס הנוספים הוארך בהסכמה בשישה ימים. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה בדיון בבית המשפט להאריך את המעצר בשמונה ימים. עם זאת, השופטת ציינה כי במידה ומישהו יימצא חף מפשע, הוא ישוחרר באופן מיידי.

ניר יסלוביץ'
ניר יסלוביץ'

אמש כאמור, דלף אחד הסרטונים שצילמו החשודים לרשת, ובו נראה החשוד המרכזי מקיים יחסי מין עם הצעירה הבריטית כשאחד מהחשודים האחרים מצלם את המעשה. הסרטון צולם ככל הנראה בתחילת הלילה. בצוות החקירה מתרעמים על הדלפת הסרטון, כיוון שהוא עשוי להוביל לשיבוש ותיאום עדויות.

בתוך כך, הגיע אמש מריוס כריסטו, החוקר הראשי של פרשת האונס הקבוצתי באייה נאפה, לבית המלון "פאמבוס נאפה רוקס" כדי לאסוף את שמות כל האורחים הישראלים ששהו במקום בלילה שבו אירע המקרה. המשטרה המקומית מחפשת אחר שלושה חשודים נוספים, שטרם נעצרו, ושדגימות DNA שלהם אותרו בזירה.

החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

עו"ד יסלוביץ' בירך על דרישת המשטרה לקבל את רשימת האורחים מהמלון והתחלת הפעילות לקראת חיקור דין בישראל: "ממצאי בדיקת ה-DNA המלמדים שהיו שלוש חתימות שלא שויכו לאף אחד מהנערים מוכיחות כי העצורים בקפריסין לא ביצעו כל פשע ויחסי המין שהיו היו בהסכמה, אני תקווה כי לא רק בישראל יידרש חיקור דין אלא בכל מדינה בעולם שממנה היה אורח במלון בגילאים הרלוונטיים, לא מן הנמנע כי המתלוננת פגשה גם נערים ממדינות אחרות במסגרת תפקידה כמארחת במלון".

ביום שישי נחשף כי משטרת קפריסין שוקלת להציע חסינות לכמה מהחשודים באונס, בתמורה להסגרת זהותם של שלושת הנערים הנוספים שהיו מעורבים במקרה. כעת נבדק אם השלושה נמלטו מאייה נאפה לישראל לאחר האונס.

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

יונה, אחד הנערים ששוחרר סיפר ל"שישי עם אילה חסון" על תקופת המעצר. "הבנתי שמנסים להפיל עלינו תיק אונס, אבל לא נתתי לזה לקרות. היה לי אליבי, שלא ראיתי את הבחורה, לא הייתי שם", אמר. "הייתי עם ידידה שלי בלונה פארק, ואחר כך במקדונלד'ס ואז הלכנו לחדר. אני לא יודע איך הגיעו אלי, פשוט הגיע בבוקר שוטר ועצר את כולנו".

"בנאפה, במלון שהיינו בו היו כל היום מסיבות, נערות בבגדי ים וגברים בלי חולצה", הוסיף הצעיר. "אם אני הייתי רואה בחורה בלי חזייה ועושה שטויות אני הולך משם – אני לא רוצה שיקרה מקרה כמו שקרה".

חשודים ישראלים מובאים להארכת מעצר בקפריסין
חשודים ישראלים מובאים להארכת מעצר בקפריסין | צילום: החדשות 13

מבין התאמות הדנ"א שנמצאו על גופה של הנפגעת, נמצאה התאמה לאחד החשודים שהכחיש כי קיים מגע מינית עם המתלוננת. כעת הוא חוזר בו וטוען כי השניים קיימו מגע מיני בהסכמה כמה ימים לפני האונס לכאורה.

בבקשה להארכת מעצרם החשודים הובאה גרסת המתלוננת, ממנה עולה שטענה כי במהלך היחסים המיניים היא ביקשה מהחשוד המרכזי שיפסיק והחלה לבכות – אך הוא לא נענה לה. מהמסמך שמביא את עדות המתלוננת עולה כי היא נכנסה מרצונה לחדרו של החשוד המרכזי, ולאחר שיחה קצרה הם עברו לחדר השינה במטרה לקיים יחסי מין. אלא שאז, במהלך קיום היחסים, הוא נהג כלפיה באלימות והיא דרשה ממנו להפסיק. במקום לעצור, הוא התעלם ממנה והמשיך את היחסים ללא רצונה - ואף הזמין את חבריו להיכנס לחדר.