הצעירה שהתלוננה על אונס בקפריסין: "נלקחתי בכוח מהבריכה"

אחרי מעצר הישראלים החשודים באונס התיירת הבריטית בעיירת הנופש איה נאפה, גורם במשטרה המקומית אמר כי "צילומי הטלוויזיה במעגל סגור צריכים להראות אם היא נלקחה בניגוד לרצונה ובכוח לחדר". החשודים טוענים כי לא היה אונס, וכי המתלוננת קיימה יחסי מין עם אחד מהם בהסכמה

זמן צפייה: 01:23

פרטים חדשים מתבררים הבוקר (שלישי) אודות התלונה בגין אונס שהוגשה נגד חמישה צעירים ישראלים בעיירת הנופש איה נאפה שבקפריסין, ומהם עולה כי התיירת הבריטית הכירה את הישראלים במסיבה במלון בו הם שהו. ב"גרדיאן" הבריטי דווח הבוקר כי המתלוננת אמרה למשטרה שהותקפה מינית על ידי הישראלים לאחר ש"נלקחה בכוח" מאזור הבריכה של המלון לחדרה. החשודים טוענים כי לא היה אונס, וכי המתלוננת קיימה יחסי מין עם אחד מהם בהסכמה.

"הם יישמרו במעצר בתאי המעצר שלנו בפראלימני", אמר שוטר ממשטרת איה נאפה, "אנחנו לוקחים את ההאשמות האלה ברצינות". גורם במשטרה המקומית אמר כי "צילומי הטלוויזיה במעגל סגור צריכים להראות אם היא נלקחה בניגוד לרצונה ובכוח לחדר".

החוקרים בתחנת המשטרה המקומית גבו מהצעירה עדות מפורטת שנמשכה לאורך שעות, כאשר נלקחו דגימות DNA ונערכו בדיקות, ולאחר מכן נעצרו החשודים, תושבי מג'ד אל-כרום שבגליל בני 19 ו-20. מעצרם של ארבעה מהחשודים הוארך בשמונה ימים, והחשוד החמישי שוחרר.

בית המעצר באיה נאפה
בית המעצר באיה נאפה | צילום: חדשות 13

עו"ד ניר יסלוביץ' נחת אמש בלרנקה, ולאחר סבב שיחות עם העומד בראש צוות החקירה ועורכי דין מקומיים הוא ייפגש היום עם החשודים שנמצאים במעצר. "אנחנו בטוחים על סמך ניסיון העבר כי מערכת המשפט הקפריסאית יסודית והגונה", אמר עו"ד יסלוביץ', "וגם הפעם יתברר כי הדברים אינם כפי שהם מוצגים כעת כשאין עוד בדל ראייה".

הדיווח בדבר מעצר הצעירים התקבל אתמול בבוקר בשגרירות ישראל בקפריסין, וממשרד החוץ נמסר כי קונסול ישראל בקפריסין עומד בקשר מול הרשויות המקומיות, וכי המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאת בקשר עם משפחות העצורים. אביו של אחד החשודים אמר אתמול לחדשות 13: "הבוקר המשטרה יצרה קשר אתנו ועדכנה אותנו על המעצר. לפחות שניים מהצעירים נעצרו כשיצאו לקניות".

תחנת המשטרה בקפריסין, היום
תחנת המשטרה באיה נאפה | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כארבע שנים התפוצצה הפרשה במסגרתה 12 צעירים ישראלים נחשדו באונס קבוצתי בתיירת בריטית בת 19 באיה נאפה, אך לאחר מכן נסגר תיק נגדם והתיירת הואשמה בתלונת שווא והורשעה. הצעירה ערערה לבית המשפט העליון בקפריסין וערעורה התקבל, כך שהרשעתה נמחקה בינואר 2022.

עורך הדין ניר יסלוביץ', אשר ייצג את החשודים בפרשה משנת 2019, אמר הבוקר לחדשות 13: "המשפחות פנו אליי בבקשת ייצוג, ככל הנראה אחד מהם ישוחרר בקרוב. אנחנו עוד לומדים את המקרה".