הערכה במשטרה: יותר מ-2 מתנקשים וסייענים ברצח הכפול בלוד

התקדמות בחקירת הרצח הכפול שבו נורו למוות מנאר הווארי ובתה ח'דרה יחד עם הבת הנוספת מרים, שאושפזה במצב בינוני. בידי המשטרה פריטים שמקושרים לרוצחים והם נשלחו למעבדה לזיהוי פלילי. כמו כן, ייתכן שבזירה היו עוד אנשים - כנראה סייענים - שעזרו למתנקשים להימלט

זמן צפייה: 00:48

שעות ספורות אחרי  נאר הווארי אבו חג'אג', בת 34, ובתה ח'דרה, בת 14, הובאו למנוחות בבית העלמין הישן בלוד, דווח הערב (רביעי) במהדורה המרכזית על התקדמות בחקירת הרצח הכפול: מתברר כי בידי המשטרה פריטים שמקושרים לרוצחים והם נשלחו למעבדה לזיהוי פלילי. מרים, האחות התאומה, ניצלה בזכות תקלה חריגה שאירעה למתנקשים. במשטרה יודעים לומר כי לפחות שני מתנקשים היו בזירה. כמו כן, ייתכן שהיו עוד אנשים בזירה - ככל הנראה סייענים - שעזרו להם להימלט, ובמשטרה מעריכים שכל השלוש אמורות היו למצוא את מותן באותו ערב קשה.

בבית החולים עדיין מאושפזת במצב בינוני מרים, אחותה של חד'רה. הבוקר היא התבשרה כי איבדה את אמה ואת אחותה. המשטרה מנעה ממנה להשתתף בהלוויה לאחר שהיא הפכה להיות יעד לחיסול. המשטרה מאבטחת אותה ובהלוויה השתתפו כ-30 שוטרים גלויים וכ-100 סמויים.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי התייחס היום להתנקשות במנאר וח'דרה, אם ובתה מהעיר לוד, שנרצחו ביום שני בערב ואמר כי מי שרצח את שתיהן, הוא "המבוקש מספר אחת של משטרת ישראל". את הדברים אמר במסגרת אירוע חשיפת סוכן משטרתי של מחוז ש"י בפרשיית "שערי שמים".

עוד אמר המפכ"ל: "עבריינים שמתכננים רצח של אמא ושתי בנותיה הקטנות הם עבריינים מהזן השפל והאכזרי ביותר שיש. אנחנו מבינים לא מעט מחקירת האירוע עד כה. זו חקירה שעומדת היום בראש סדר העדיפות של כל משטרת ישראל ואני מתכוון לכך. אני מציע לכל מי שחושב לבצע מעשה כל כך ברברי וקשה לחשוב שנית. המתנקשים שרצחו את מנאר וח'דרה הפכו למבוקשים מספר אחד שלנו, ולא נשקוט עד שלא נשים עליהם את היד ונדאג שישלמו על כך את המחיר היקר ביותר שמערכת אכיפת החוק יכולה להשיט עליהם".

Coronavirus
המפכ''ל קובי שבתאי

כאמור, ביום שני אם ובתה נורו מטווח אפס בלוד. מותן של מנאר הווארי בת ה-34 ובתה ח'דרה בת ה-14 נקבע לאחר שצוותי רפואה פינו אותן לבית החולים אסף הרופא כדי פעולות החייאה. בת נוספת, בת 14 גם היא, נפצעה בינוני. מפרטי החקירה עולה כי האם ושתי בנותיה לא היו בסכסוך וגם לא היו מאוימות.

ההערכה במודיעין המשטרתי היא כי השלוש נפגעו כחלק מהרצון לפגוע באבי המשפחה, שאינו מתגורר בישראל בתקופה האחרונה. המתנקש ככל הנראה עקב אחר השלוש כשהגיעו לאזור החניה בבניין בו הן מתגוררות - וירה בהן. במשטרה מעריכים שהוא ניסה לרצוח גם את הבת הנוספת, ורואים בחומרה את מה שקורה בלוד. אתמול אף הזרימו לעיר 200 שוטרים שישהו שם בתקופה הקרובה, וחלקם יסייעו בניסיון לפענח את פרשת הרצח.מצבה הפיזי של מרים, אחותה התאומה של ח'דרה, תלמידת כיתה ט', מוגדר טוב, אך מצבה הנפשי קשה מאוד. במשטרה מחכים שמצבה יתייצב כדי שיוכלו לגבות ממנה עדות, שכן היא בעצם עדת הראייה היחידה של מעשה הרצח של אימה ואחותה התאומה והיחידה.