זן חדש של רמאות: גנב פרטי כרטיסי אשראי - ושילם ביישומונים

אסיר משוחרר, שזכה לכינוי "נוכל האפליקציות", ביצע עסקאות במלונות ובמסעדות באמצעות מספרי אשראי גנובים - בסכום כולל של עשרות אלפי שקלים. הוא נעצר, והוגש נגדו כתב אישום בגין הונאה

זמן צפייה: 02:22

מחלק ההונאות במשטרת ישראל ידע סוגים רבים של נוכלים, החל משרלטנים חובבים ועד לגנבים מתוחכמים ביותר. עם התפתחות הטכנולוגיה שמקילה עלינו את ההתנהלות היום־יומית, צץ לו ז'אנר חדש בדמות "נוכלי האפליקציות".

לפני כשלושה שבועות השתחרר הנוכל התורן מהכלא, ומאז - חגג בלי הפסקה על חשבונם של אחרים. בכל בית־עסק שמאפשר תשלום באמצעות מספר כרטיס־אשראי המוזן לאפליקציה הוא כבר ביקר: בחנויות בגדים, ברשת סופר-פארם ואף בבתי מלון יוקרתיים. את החשבון האמיתי שילמו אזרחים תמימים שפרטי האשראי שלהם הגיעו אל הנוכל המשוחרר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבוצת ווטסאפ משפחתית: תקשורת מקרבת – או תחליף קר לחיבוק חם?

המפיק ההוליוודי הארווי ויינסטין הורשע בתקיפה מינית

הילד ששמר על קור רוח בזמן אזעקה באשקלון: "זה היה די מפחיד"

תיעוד הצעיר משלם במלון באמצעות פרטי אשראי שגנב
תיעוד הצעיר משלם במלון באמצעות פרטי אשראי שגנב | צילום: חדשות 13

פרטי אשראי גנובים הוזנו לאפליקציות - כך עבדה השיטה

רפ"ק קובי אור, ראש מחלקת חקירות ביחידת ההונאה של המשטרה סיפר כי "החשוד עבד בחברה גדולה, ועקב כך היה חשוף לפרטי כרטיסי אשראי של לקוחות רבים". בסרטון ניתן לראות את החשוד מגיע לסניף סופר-פארם וקונה מוצרים בסך של למעלה מ־10,000 שקלים. מצלמת האבטחה מתעדת כיצד הוא משלם באמצעות האפליקציה שנועדה להקל ולזרז את התור בקופות, ועושה בה שימוש לרעה.

במקרה אחר, החשוד עוצר בתחנת דלק של חברת "פז", מתדלק את רכבו במאות שקלים ואף רוכש משקאות אלכוהוליים בחנות המותג "יילו". האסיר המשוחרר ביצע עסקאות בעשרות אלפי־שקלים בכמעט 20 כרטיסים. עוד הצליח החשוד להתאכסן במלונות תל אביביים יוקרתיים ולשלם בלי שום בעיה באמצעות היישומונים השונים.

קובי אור, רמ''ח חקירות יחידת הונאה ת''א
קובי אור, רמ''ח חקירות יחידת הונאה ת''א | צילום: חדשות 13

במלון הרביעי בו ביקר, מלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" היוקרתי בתל אביב, התעורר חשדם של פקידי הקבלה, כאשר החשוד הגיש להם כרטיסי אשראי שונים לחיוב - ובכולם סורבה העסקה. יתר על כן, השם שהופיע על כרטיסי האשראי לא תאם לשמו של החשוד בתעודת הזהות. קצין הביטחון של המלון הזמין את המשטרה, והשוטר רשם את פרטיו של החשוד - ושחרר אותו לדרכו.

לאחר ששוחרר, עשה החשוד צעדיו לעבר מלון דן הסמוך, ושם הקב"ט אלעד אפריאט חשד בו והזעיק את המשטרה. שוטרי יחידת ההונאה הבחינו כי מדובר באותו הבחור - ועצרו אותו. היום הוגש נגד החשוד כתב אישום. עשרות אנשים פנו לחברת האשראי כדי להשיב את כספם בחזרה ואילו הנוכל חזר למקומו - מאחורי הסורגים.